/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Slot nær Østjylland, hvor det SPØGER???
Fra : werter
Vist : 859 gange
100 point
Dato : 25-06-13 17:09

VIL GERNE I SOMMERENS LØB FORETAGE EN UDFLUGT TIL ET Slot nær Østjylland, hvor det SPØGER??? ER DER NOGEN, DER HAR ET PAR IDéer?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-06-13 17:56

Se, nu er jeg lidt i tvivl om du tror så meget på spøgelser at du forventer at finde et slot hvor det rent faktisk spøger. I så fald kan jeg nok ikke hjælpe.

Hvis du derimod leder efter et slot hvor det siges at det spøger, så kik på Kalø.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-06-13 18:04
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-13 18:09
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-06-13 18:10
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-13 19:55

Den hvide dame herfra er ikke helt så køn som hende fra Bangsbo,
men hun er spøger langt bedre og er meget smukkere end hende fra Gammel Estrup:

Skibby Der venter således deltagerne en rigtig spændende eftermiddag om sagn og spøgelser, når Skibby Bibliotek inviterer til litteraturcafé fredag d. 7. september kl. 15. Mseumsinspektør fra herregårdsmuseet Selsø Slot, Louise Sebro, kommer og fortælle om blandt andet den hvide dame fra Selsø.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-13 20:11

Men hvis det absolut skal være Øst Jylland kan du ikke komme nærmere end her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Kal%C3%B8_Slotsruin

Som nævnt findes der bedre spøgelser længere nordpå,
et par der ikke set endnu er fra min hjem egn: Lynderup gård og godset Lerkenfeldt,
hvor mine forfædre først så den hvide dame...

Kommentar
Fra : werter

Dato : 27-06-13 13:36

Tak til jer alle for svar - specielt til svendgiversen, der har svaret hele tre gange, hvorfor han også får pointsene. Da det drejer sig om en eftermiddagsudflugt, når vi hverken til Nordjylland eller Sjælland, men er standset ved Gl. Estrup, Rosenholm og Kalø. Men de øvrige forslag er skrevet bag øret!
Vl h werter

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 27-06-13 13:38

Tak for svaret svendgiversen. Du har svaret hele tre gange, hvorfor du også får pointsene. Da det drejer sig om en eftermiddagsudflugt, når vi hverken til Nordjylland eller Sjælland, men er standset ved Gl. Estrup, Rosenholm og Kalø. Men de øvrige forslag er skrevet bag øret!
Vl h werter

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-06-13 13:41

Selv tak

God Tur