/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Pris på Julemands hilsen fra Lapland
Fra : vedikkealt
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 25-06-13 09:34

Hej med jer.

Når man står hos Julemanden i Lapland, hvad koster det så et få sendt en julehilsen til et barn i Danmark.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-13 10:23

Julemanden må da have en lappeløsning på spørgsmålet

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-06-13 10:41

Meget muligt LuffeA, men jeg håber da så sandelig, at han er gået over til slikselv frimærker...

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-06-13 10:46

Det koster nok en hel:......
.......Finne-løn.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-13 11:12

Citat
Det koster nok en hel:......
.......Finne-løn.

Finnelønnen er en middag, kreeret af en "grydelap ".

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-06-13 12:36

Og hvorfor vil du så finne ud af det?

Du kan da bare spørge når du kommer forbi...

http://www.rejsefeber.dk/dk/travel_magazine/cgi-bin/article.cgi?article=2736&category=128&

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-06-13 13:17

marken84

Fordi jeg vil kigge forbi deroppe, og så kan det jo ikke hjælpe, at jeg har 10 adresser med på mindre børn, som gerne vil have en hilsen fra Julemanden, hvis jeg slet ikke har råd til at sende dem

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-06-13 13:25

Det sker der jo nok ikke så forfærdelig meget ved, du kan jo blot tage adresserne med hjem igen hvis det skulle overstige din økonomiske formåen...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-06-13 15:55

Du skriver blot navne og adresser i julemandens gæstebog, og der vil blive sendt julehilsner fra julemanden.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-06-13 16:00

# katekismus

Det lyder ret enkelt, men det er altså ikke gratis.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-06-13 16:15

Citat
Det lyder ret enkelt, men det er altså ikke gratis.

Hvis man har råd til at rejse derop, så kan man sikkert også afse de par håndører det koster at få sendt et brev...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-06-13 16:48

Jeg har aldrig lagt penge i gæstebogen Hvis man skriver sit navn og adresse i julemandens gæstebog, får man en hilsen fra ham, når det bliver jul.

Her er en anden mulighed, hvis det skal koste
http://www.santagreeting.net/letters.html

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-13 21:01

Citat
Her er en anden mulighed, hvis det skal koste [Hahahahaha]
http://www.santagreeting.net/letters.html

Linket virker ikke. Øv

Skal det være fra julemanden i Lapland?

Når børnene er færdige med, at bruge deres sutter, så kan de sende dem til Julemanden i Grønland (3900 Nuuk), så far de automatisk et julebrev fra Julemanden i Grønland.
Og det koster kun det frimærke, der skal på sutterne.

Min datter er snart 17 år, men da hun var lille var det meget svært, at få hende vænnet fra sutten, men så kom jeg i tanker om, at min storebror, som har boet i Nuuk, havde vist mig et billede af Julemandens postkasse.
Så jeg fik min datter med på, at vi skulle sende sutterne til Julemanden, og hun skulle selv smide dem i postkassen.
Det krævede lidt tilløb, men sutterne blev sendt afsted.

Og da det blev jul fik hun et brev fra Julemanden med posten.

På et senere tidspunkt dukkede der er par sutter op, som havde forputtet sig, de blev også sendt til Julemanden, og den efterfølgende jul kom der igen et julebrev fra Julemanden.

Lillebror har derimod aldrig fået et julebrev fra Julemanden, for han har aldrig brug sut.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-06-13 21:02

Citat
Her er en anden mulighed, hvis det skal koste [Hahahahaha]
http://www.santagreeting.net/letters.html

Så virkede linket.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 05-07-13 23:58

Tak for svaret Troldepige.

Ikke at jeg blev klogere på prisen, men 4 stjerne for historien

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-07-13 00:15

Citat
Ikke at jeg blev klogere på prisen, men 4 stjerne for historien [Hahahahaha]

Eftersom prisen er et frimærke, så må det jo kunne ses på postdanmark's hjemmeside.

Og jeg tror såmænd ikke, at man er nødt til, at sende sutter, et brev med f.eks. julegaveønsker er sikkert lige så godt.