/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Nas Server Buffalo LS-XL
Fra : scrubber
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 24-06-13 23:06

Har købt en Buffalo LS-XL og ved købet i Elgiganten fortalte jeg at den skulle køre med en logitech squeezebox duet. Grunden til købet af buffalo'en var at CD samlingen samt div billeder skulle ligge på buffalo'en. Det ville så betyde at jeg ikke skulle have pc'eren til at være tændt hver gang jeg skulle bruge squeezebox'en.
Men problemet er at det ser ud til at være at Buffaloen slet ikke kan køre med squeezebox'en. Hver gang jeg slukker for Pc'eren så virker squeezebox'en ikke !

Er der nogen der kan hjælpe videre med dette problem ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 00:03

Er den trådløs, så skal din netforbindelse være tændt.
Samt din 'afspiller' skal kunne komme på nettet (intenet) før det virker.
Ellers er det bedste altid at bruge kabel direkte mellem din media spiller og din nas, så undgår du også at film hakker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 00:05

Citat
Samt din 'afspiller' skal kunne komme på nettet (intenet) før det virker.

Direkte i modem/router. - også din NAS

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 00:07

Det er forresten også muligt at du skal finde din NAS i boksen´s menu, og indtaste diver koder.
For mig ser det ud som om du bruger din pc - til at dele med, og ikke din Router.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 19:19

Nu skriver du at det er NAS du har købt - men jeg tvivler på det.
Er du sikker på det ikke 'bare' er en 'NETSERVER' som kun kan bruges lokalt, og ikke via internettet.
En ægte NAS er på nettet øjeblikkeligt og kan findes på enhver maskine/ også en Media-player der er tilkoplet router/net.
Skulle du ikke sætte din NAS op, med følgende software pakke, det plejer at tage ? en ½ time at installere og få på nettet + eventuelle opdatering af samme.

Har selv haft et par af de såkaldte NAS, der kun kan køre LOKALT/ via pc/ dit netværk.
Og de er intet værd, hvis du vil bruge den som server for film og andet du gerne vil se på TV/ anlæg.

Men ellers (ved en netserver - ikke NAS) skal du ind i opsætning og finde den, samt jeg mener du skal bruge de koder der står på din nye - nas, før den kan bruges = hvis den kan finde på dit netværk.
Og det er rent helvede at skulle igennem.

Eller ville jeg bytte den øjeblikkeligt og få en ægte NAS - da du åbenbart er blevet vejledt forkert af GIGANTEN, som egentligt intet kender til sine egen produkter = de har som regel op til 1 måneds fortrydelsesret - de sælger noget kunderne håber på at de kan 'måske' bruge.

Selv elsker jeg Zyxel, da de altid kører perfekt og virker første gang de tilsluttes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 19:27

NB: en Linkserver plejer som regel INTET at have med en ægte NAS at gøre, men er bare en lokal ''harddisk i et kabinet, der kan snakke sammen med de maskiner der tilkoplet'' der kan dele filer LOKALT, og bliver sikkert også misforstået som var det en 'ægte' server, som du kan gå på internettet med og bruge næsten som en pc/ næsten.

Nå, men du kan jo altid komme med et spørgsmål/svar?