/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Still sakseløfter
Fra : Arladude
Vist : 623 gange
300 point
Dato : 24-06-13 17:54

Hej

Jeg har fået en Still elektrisk sakseløfter med et dødt batteri . Jeg har ladet på det en hel dag men det modtager intet. (En sakseløfter er en løftevogn der løfter en palle op i arbejdshøjde)

Der står intet på batteriet udover 12 v 44 ah.

Kan man bruge et alm. bilbatter fra Harald N. ?

Hilsen Arladude

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-13 17:56

JA

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 310 point
Dato : 24-06-13 18:16

Ja, køb et der er 45 Ah (Ampere timer) eller bare bedre 60 Ah, men se efter at det kan være der i længde, bredde, højde.
Du siger det ikke modtager, selv et dødt batteri plejer at modtage, så at laderens nål slår lidt ud, i hvert fald få ampere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-13 18:21

Du kan købe et billigt ved en 'hugger'.

Godkendelse af svar
Fra : Arladude

Dato : 24-06-13 21:22

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-06-13 22:11

min erfaring siger mig, at mærkevarerbatterier kan fås for 50% mere, hvis du søger lidt på nettet, og de holder dobbelt så længe. Husk, at blyakkumulatorer risikerer "at falde sammen", hvis de aflades helt.