/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Gemme billeder i mappe windows 8
Fra : susss
Vist : 872 gange
50 point
Dato : 24-06-13 17:27

Hvordan gemmer man billeder i billede mappen i windows 8 ??

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-06-13 18:35

På normail vis, med mindre du mener i windows mappen ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-06-13 19:40

Citat
På normail vis, med mindre du mener i windows mappen ?

Det er sgu´ da ingen hjælp

Klaudi kom på banen :)

Kommentar
Fra : susss

Dato : 24-06-13 19:57

Ja i windows mappen

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-06-13 20:12

Nu er der jo ikke mange oplysninger fra dig

Så jeg vil da sige at mit svar er ganske normalt, man gemmer altid filer på samme måde i en mappe.

Jeg skrev "med mindre det er windows mappen" altså win8 eller hvad den hedder , der kan være beskyttelser på at gemme iden.

Hvis det "bare" er til en mappe der hedder "billeder" , er det da bare at markere de billeder i den mappe de nu er i , vælge kopier, smutte hen til mappen "billeder" og vælge "sæt ind" eller er der noget jeg har misset ? :)

Kommentar
Fra : susss

Dato : 24-06-13 20:18

Ved ikke om du har windows 8...men når man trykker på start kan man vælge en rude hvor der står billeder , og der kan man så sætte sit kamera til at læse nogen billeder ind ...det gjore jeg så ...og troede da jeg nu havde installeret photo filtre 7, og trykkede på åben i mappen billeder..så lå de der , men nej ikke i windows 8 ander ikke hvor de er nu ..kan kun se de billeder , ved at åbne ruden med billeder i start programmet...derfor lidt forvirret er en vi lige har købt til vores far..har nemlig selv windows 7...det nye kender jeg ikke endnu..virker lidt besværligt her i starten...og i ruden under billeder i start siden, kan man slet ikke se sine billeder i stor format...det er jo heller ikke tilfreds stilene...

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-06-13 20:25

Enig kender godt det irriterende med med en ny windows version , jeg har ikke selv prøvet 8'eren så må lige melde pas med finurlighederne i den

Men det ser ud til at du HAR fået billederne ind, men de vises bare i miniature så ?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 24-06-13 20:28

Ja der er ikke meget størrelse over dem :-/

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-06-13 20:31

Hvad sker der hvis du klikker / åbner et af dem ?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 24-06-13 20:34

altså på billedet ? det vil den ikke ...og det andet sted får jeg bare afvide at mappen er tom

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-06-13 20:46

Underligt... det virker som om der ikke er et program til at vise dem med, kan du højreklikke på et af dem og vælge hviket program der skal åbne det ? eller ......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-06-13 21:09

Billeder bliver normalt gemt i mappen Billeder!

Prøv at taste Win(tast med win-logo på)+E når du er på Start-skærmen, så åbner Stifinder,
klik på Billeder under punktet Biblioteker, de burde være der!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-06-13 21:15

Citat
Underligt... det virker som om der ikke er et program til at vise dem med, kan du højreklikke på et af dem og vælge hviket program der skal åbne det ? eller ......

Først- godt ord igen finnostervig.

jeg tror du har ret.

På Windows 8, når man går ud på skrivebordet- er der i bunden, icon med ruderne- ved siden af skulle der gerne være et mappeicon der vil du finde alle de mapper der er- muligvis ligger billederne under dokumenter, hvis der ikke er et program til at læse dem.

Måske det var en ide at installere picasa- den finder billederne der ligger på computeren. Det vil lægge sig på skrivebordet.

Men ellers tror jeg ikke jeg kan hjælpe mere

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-06-13 21:32

ups kom lige i tanke om, at i Windows media center- hvor der vises miniature billeder- skal man højre klikke på dem hvis de skal vises i stort format

Kommentar
Fra : susss

Dato : 24-06-13 21:56

Jeg prøver det lige i morgen med win...også vender jeg tilbage igen..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-06-13 01:43

Windows 7 og Windows 8 ligner hinanden til forveksling hvis du ser bort fra fliserne på startskærmen, når du er på skrivebordet er de ens bortset fra Start flaget som mangler på Windows 8, fra Windows 7 ved du sikkert at Biblioteker kan dække over flere mapper, prøv at holde musemarkøren over biblioteket Billeder, så bliver der en lille pil synlig til venstre, klik på pilen så åbner biblioteket og du kan klikke på mappen Billeder, er dine billeder i den mappe?
Citat
Hvordan gemmer man billeder i billede mappen i windows 8 ??
Tja hvordan plejer du at gemme billeder?
Jeg gemmer ved at sætte kameraet til computeren med usb kabel eller bruger en kortlæser, Windows popper op og spørger hvad jeg vil lade den gøre med drevet som er sat til, jeg vælger at lade den åbne drevet for at se indholdet, der markerer og kopierer jeg de billeder som skal kopieres over på computeren, så åbner jeg Billede mappen (ikke biblioteket Billeder) som beskrevet ovenfor og opretter en ny mappe med årstal og dato for billederne som navn, åbner den nye mappe og sætter ind, der er næsten lige så mange måder at få billeder over på computeren som der er computer brugere, det beskrevne er min metode
Så skal billedprogrammet lige indstilles til at finde billederne i mappen Billeder, det plejer programmet selv at finde ud af men der er tilsyneladende gået noget galt i dit tilfælde, jeg har ikke Photofiltre i øjeblikket så der må en anden fortælle hvor den indstilling er, men prøv nu først at få billederne placeret i mappen Billeder og se så om ikke Photofiltre finder dem af sig selv, den opretter vistnok selv album så du behøver ikke selv at oprette nogen mapper i mappen Billeder, men det er nu meget rart selv at have oprettet en sortering - synes jeg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-06-13 02:10

Citat
når man trykker på start kan man vælge en rude hvor der står billeder
mener du på fliseskærmen og det er appen Billede du bruger? Jeg prøvede den og ganske rigtigt så kan man importere billeder, når man har klikket på Billede flisen og så højre klikke, så er der en Importer knap forneden, jeg satte mit kamera til og importerede mine billeder fra Sankt Hans aften, appen oprettede selv en mappe i mappen Billeder som hed 2013-06-23 og der ligger de nye billeder
Altså næsten uanset hvordan du gør hvis du lader systemet selv bestemme, så kommer dine billeder ind i Billede mappen, prøv igen om ikke det lykkes eller prøv at søge efter billederne,, kameraet har givet dem et navn med bogstaver og tal som du kan søge på hvis alt andet mislykkes

Kommentar
Fra : susss

Dato : 25-06-13 11:37

Da den læste billederne ind under fliseskærmen sagde den også at der var sket en fejl undervejs med nogen af billederne..mon det kan være derfor at den laver ballade muligvis...Og det med Piccasa skal jeg bestemt ikke have ind igen ..den kom med virus i forgårs har fået det væk nu..så der er nogen der ødelægger de gratis programmer også hvis de kan komme til det..Jeg må lige prøve at se om det virker i dag..var godt og grundig træt af det møj i går..:-/

Kommentar
Fra : susss

Dato : 25-06-13 12:27

Har fundet billederne under bibliotek den er under billeder (c:/brugere ( ) og hvis jeg højre klikker har jeg kun mulighed for at 1 angiv som delt placering til lagring 2 fjern 3 flyt ned ???
Er det noget jeg skal bruge ? kan stadigvæk ikke få billeder frem i Photo filtre eller andre steder..kan heller ikke åbne de billeder der hvor jeg fandt dem...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-06-13 14:20

Billider under C: Brugere kan have flere placeringer, på min er der Administrator - Delte filer - Gæst og mit brugernavn, som alle har en Billede mappe, jeg ved ikke hvor mange brugere du har på din computer men se efter under alle brugere om dine billeder har gemt sig under et andet brugernavn end dit eget.
Jeg ville glemme de billeder og importere igen og så nøje holde øje med hvor systemet vælger at gemme billederne - nej jeg ville selv åbne billederne på kameraets hukommelse eller kort og så kopiere over i en mappe jeg selv vælger under mappen Billeder.
Photofiltre søger sikkert efter billeder i din Billede mappe af sig selv, og finder derfor ingen hvis de placeret for eksempel i Delte billeder

Kommentar
Fra : susss

Dato : 25-06-13 16:27

Er ved at finde lidt mere ud af det..men hvor i Programmet Windows sætter du dit kamera til at læse billeder ind ? er det bare på skrivebordet at du starter med at læse billeder ind ? for det prøvede jeg også starter den jo sin indlæsning...og der så jeg hvor den gemte og denne gang lykkes det vist..men jeg har nu ikke fundet de andre billeder ville gerne slette de billeder igen..som jeg fik læst ind første gang...må se om det kan lykkes..kan jo ikke være rigtig at man skal så meget igennem for at læse 4 billeder ind bare for at nævne et lille antal billeder..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 25-06-13 16:28

Ja men hvordan åbner du så dine delte billeder i admenstrator for at kikke dem igennem ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-13 01:52

For at starte bagfra
Delte billeder skulle gerne være delte så alle kan se dem, er de ikke det så logger du ind som administrator og sætter Delte filer til deling
Processen er den samme om du det er 4 billeder eller 4000, der må være sket et eller andet hos dig når det er så besværligt, måske et program som har ændret standard indstillinger, det skal du så have rettet på en eller anden måde
Hvordan vil du gerne hente billeder ind på computeren? Jeg har ikke nogen erfaring med at bruge appen Billeder til import, det var et forsøg jeg lavede i aftes og det helt af sig selv, der blev oprettet en mappe med navnet 2013-06-23 i mappen Billeder under mit brugernavn, hvorfor det ikke sker hos dig ved jeg ikke, jeg ved heller ikke hvor man ændrer indstillinger i den app
Hvad sker der hvis du er på skrivebordet og sætter kameraet eller kortlæseren til computeren? Er det der du vælger at importere med appen Billeder?
Hvorfor ikke bruge en måde du selv har indflydelse på når du importerer?