/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
anti vira fejl
Fra : susss
Vist : 409 gange
50 point
Dato : 24-06-13 17:25

Hvordan sletter jeg anti vira , der er opstået en fejl fordi computeren var tændt uden en skærm også måtte hele computeren oprette en genvej og forinden havde jeg slettet anti vira da jeg har fået andet sikkerhedsprogram..men nu hænger noget af anti vira på maskinen med en fejl ccplg.xml file kan ikke findes ?? Hvordan sletter jeg det som er tilbage den vil ikke under kontrol panel og fjern som man normalt gør ????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-06-13 18:26

Du skulle jo ikke slette, men afinstallere i kontrolpanelets tilføj/fjern.
Du har i hvertfald 2 muligheder.
Det første er at installere antivirusprogrammet igen, på samme placering. Genstarte og afinstallere det.
Den anden mulighed er at undgå at antivirusprogrammet kører:
I start, kør, skriver du Msconfig
I fanen start, afvinger du antivirusprogrammet, trykker anvend og ok
Genstarter og siger ok til at du har lavet ændringer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-06-13 19:54

Citat
Det første er at installere antivirusprogrammet igen, på samme placering. Genstarte og afinstallere det.

Når man vil til at afinstallere et antivirusprogram er det vigtigt at lukke det ned inden, hvilket som regel kan ske ved højreklik på ikonet nede ved uret.

Det er en klassisk fejl der er begået.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 24-06-13 20:03

Er ikke helt med ...det med i start kør...den forstod jeg ikke lige..? jeg havde afinstalleret anti vira..men fik startet min computer uden skærm og bare måtte lukke den direkte på kontakten og det blev den ikke glad for..så der viste sig mange fejl som den ville finde en genvej på og derfor er nu den error fejl 7 kommet frem i anti vira som om at der hænger noget af anti vira tilbage på maskinen den står også i kontrol panelet..og når man trykker fjern viser den ccplg.xml file kan ikke findes error 7

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 24-06-13 23:10

Det er ikke noget nyt problem, Avira er et dårligt skrevet program der åbenbar driller ved afinstallation
Som der står her:
http://www.avira.com/en/support-for-home-knowledgebase-detail/kbid/512
Skal du gå til denne side:
http://www.avira.com/en/support-for-home-knowledgebase-detail?kbid=135
Og udføre det der står
Altså starte din computer i sikker tilstand, derefter fjerne Avira biblioteket, og fjerne Avira i alle programmer og i windows, derefter installere og køre Avira Registry Cleaner.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : susss

Dato : 25-06-13 10:13

Vil det sige at jeg først skal installere anti vira igen hele programmet og bagefter bruge registry cleaner til at fjerne det hele igen eller misforstår jeg noget ?

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 25-06-13 11:30

Tak for svaret pallebhansen.Takker mange gange..nu fik jeg det væk..