/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Hvad findes der af input
Fra : Hausbaer
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 09-06-03 16:44

Hej

Jeg er lige startet med at lave lidt html/php og er nu løbet ind i et problem.

www.hausbaer.dk/tabel.htm

Dette skal forestille at være et sted hvor jeg online kan skrive mine resultater ind.

Jeg har skrevet følgende linie:

<input size = "1" name ="r1" type="text" >

Er det muligt at der kan komme til at stå tal i input feltet inden bruger taster noget ind?? Hvis ja hvordan?? Er det en kommando ligesom name, size og type??

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : Niludo

Dato : 09-06-03 18:15

Hej Henrik

> Er det muligt at der kan komme til at stå tal i input feltet inden bruger taster noget ind?? Hvis > ja hvordan?? Er det en kommando ligesom name, size og type??

Selvfølgelig kan der der

<input size = "1" name ="r1" type="text" value="Det her skal stå i feltet fra start">

Mange hilsner

Niels

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 09-06-03 18:18

Tak Niels

Ja men kan jeg også få en værdi til at stå der altså forstås på denne måde at der skal stå en variabel værdi?

Ligesom

r1=3

<input size = "1" name ="r1" type="text" value="Her skal værdien fra r1 stå">

er det muligt??
Hausbaer

Kommentar
Fra : Niludo

Dato : 09-06-03 18:26

Hej Hausbaer!

Det kan du godt men det er forskelligt efter hvor du får variabelen fra!

Fortæl mig det!

Mange hilsner

NIels

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 09-06-03 18:29

Hej Hausbaer

Har jeg forstået det rigtigt at du vil ændre værdien af r1 fra hjemmesiden altså direkte i browserenog når du så har tastet tallet ind skal det blive der til næste gang du åbner siden og ændre det igen

Linkman

Accepteret svar
Fra : Niludo

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-03 18:32

Hej Henrik!

Hvis du har en PHP variable:

<input size = "1" name ="r1" type="text" value="<?Php Echo($Minvariable) ?>" >

eller

<input size = "1" name ="r1" type="text" value=<?Php Echo("\"".$Minvariable."\"") ?> >

Hvis du har en JavaScript variabel:

<input size = "1" name ="r1" type="text" value="" OnLoad="this.value=minvariabel;">

Mange hilsner
NIels

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 19-07-04 07:45

Tak for svaret Niludo.