/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Virus
Fra : mig-selv
Vist : 498 gange
50 point
Dato : 20-06-13 19:36

Så blev min website lukket, grundet virus? = masse upload fra ukendte brugere.
Har udbydere ikke en virus-scanner eller lukker de bare siden ned.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 60 point
Dato : 20-06-13 20:03

Forskellige udbydere håndterer det forskelligt.
Måske ville du andre steder have fået en advarsel først.

Hvis det indhold som er blevet uploaded er pronografisk bliver det helt sikkert slettet uden varsel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-13 20:36

Citat
Måske ville du andre steder have fået en advarsel først.

Har haft samme problem på andre sider/udbydere - MEN altid en ADVARSEL før de sletter/ lukke min side ned.
Jeg har haft 2 ? såkaldte gratis CMS kørende på min side, og de har været 'captha'? eller indmeldelse beskyttet, men nu fik jeg ikke at vide hvor gammelt? mine virus har været, for jeg har nemlig lige rettet på DET så der kun kan SVARES på forum, ved indmeldelse som jeg selv skal godkende.

Citat
Hvis det indhold som er blevet uploaded er pronografisk bliver det helt sikkert slettet uden varsel.

Den er jeg klart over, men da det åbenbart var link´s til samme = samt jeg slettede en masse for ikke mange dage siden, i forbindelse med et spøgsmål fra EA_HA´s??? hvor jeg jeg kom til at se på min egen side = over 1000 svar og spørgsmål/ ((og selvfølgelig til porno og andet man ikke lige finder på Danske sider)), der var blevet oprettet på et par dage/ uger - men slettet, øjeblikkeligt da jeg så det.

Trist nok, at man skal til at uploade alt igen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-06-13 20:36

Citat
Har udbydere ikke en virus-scanner

Det er jo dit site og dermed dit ansvar.
Prøv lige at se omvendt på det, hvis nu de fjernede ting fra dit site og du ikke var enig i at det var virus så var du jo nok blevet temmelig sur
Citat
eller lukker de bare siden ned

Hvis de får nok klager, så ja

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-13 20:38

Men STADIG hvorfor kalder de et link FOR virus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-13 20:45

Citat
Hvis de får nok klager, så ja

Det må jo så være DEM, der er UDELUKKET for at skrive/ poste på min side.
der brokker sig, eller kan det have noget med 'trafikken' på min side der lige pludselig får udbyder til at se nærmere på LINK´s, som ikke ligefrem er VIRUS.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-13 20:48

Bortset fra DET så har man ikke megen frihed til at poste hvad man syntes MAN MÅ/ eller ej.

Det jeg har haft på mine sider, har været hjemmelavet video/ billeder uden nogen form for anstødeligt indhold eller 2/3´part copyright´s på og til fri benyttelse.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-06-13 08:20

Ja det er jo betænkeligt, at vi har bygget en så usikker verden op.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-06-13 13:32

jeg har lavet en del forsøg i php med gæstebøger. Det har jeg stoppet, da alle disse pornolink mente jeg skulde have en hilsen. Hele tiden forsøges der fra hele jorden på at ødelægge din side. Eller slå mønt af noget. Min server havde fornylig en 10000 forsøg på at få adgang til min mail server.
det var en anden server i pourto rico der mente det ville være rart at bruge min til at spamme europa.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : peque

Dato : 23-06-13 12:50

Det er sgu dit ansvar som webmaster, at sikre dine sider ordentligt. Hvis ikke du har programmeret ordenligt eller bruger ikke opdaterede gratis CMS systemer - så kan du havne i denne situation.

Hvis udbyder kan se dit site indeholder porno ( hvilket gerne er det de lukker for ) - så er det nok fordi din site er kompromiteret. Dette er DIT ansvar som webmaster.

Det er jo derfor man lige præcis har firewalls, regler osv - netop for at sikre websiderne bedst muligt, men hvis det er selve sitet der har et sikkerhedsproblem, så er det dit ansvar

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-13 19:57

Tak for svaret katekismus.
Har opsagt mit ´hotel´ .
Og fundet andet sted at hoste mig selv på? syntes også at en advarsel er rigtig - men når de bare nedlukker mig, uden chance for at scanne dårlige filer/ links - syntes jeg de træder mig over poten.

Og det var forreste ONE.COM
Før de skiftede ejer for mange år siden, var der ikke problemer.