/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kun Varm vand i Oras blandingsbatteri
Fra : hudibras10
Vist : 327 gange
20 point
Dato : 20-06-13 09:41

Hej!! Jeg har hun varmt vand på mit Oras termostat blandingsbatteri. Der er lavet ny rør (pex) fra vandmåleren og frem til bl.batteriet. filteret er afmonteret og renset og medens filteret var af blev der åbnet for vandet og der kom vand. Hvad er problemet??????
hilsen HC

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-06-13 10:40

Begge filtre prøvet ude, evt. papskiver fjernet? Har du koldt og varmt til de rigtige tilslutninger?? Det kan hverken Oras eller de andre finde ud af! Så vidt jeg husker, skal det varme være til venstre, til samme side som volumenkontrollen, mens det kolde tilføre i samme side som temperaturknappen.
vh
pbp

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-06-13 16:50

Der sidder også et filter indvendigt i det, foruden de to der sidder ved tilslutningen.
Der skal man have temperatur reguleringen skruet af. hiv ud i temp knappen (den er kun skubbet ind over en spindel) så ser du en stor messing skrue (ca 40 mm Ø) som du skruer af (kan sidde meget hårdt fast) så kan du rykke hele termostatdelen ud incl filter (sidder omkring termostat delen)
Det kan jo selvfølgelig også være en af kontraventilerne i tilslutningen der ikke vil åbne.

Blot et par forslag

MVH

Kommentar
Fra : hudibras10

Dato : 20-06-13 18:28

hej pbp!!
ja begge filter er renset.mener du papskive ved indgang, det er ikke ny. ja K til højre og V til venstre.
tak til pbp.

Hej viskinge!! det filter indvendig er ikke renset, det prøver jeg. hvor sidder kontraventilerne??
tak til viskinge.
i håre fra mig når problemet er løst.
hilsen HC