/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Importer iMovie film fra Apple TV 1
Fra : BobbyLong
Vist : 250 gange
100 point
Dato : 19-06-13 19:44

Har mistet 2 af mine hjemmelavede iMovie film fra Mac'en. De ligger heldigvis på mit Apple TV 1, altså den model med indbygget harddisk.
Spørgsmålet er, hvordan jeg henter disse 2 film tilbage til mit iMovie program på min mac???

Hvis dette er muligt, vil jeg nemlig herefter lave back up af filmene, og så sker denne fadæse ikke igen

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 19-06-13 21:28

Så vidt jeg kan læse mig til så kan det godt lade sig gøre at fiske dine tabte film ud af harddisken på din Apple tv 1. Du har brug for et program som Cyberdock, så du kan oprette en SFTP (SSH) forbindelse fra din computer til din Apple tv 1 og der igennem overføre arkiver fra den ene til den anden.
Du kan hente Cyberduck her: http://cyberduck.ch/
Men denne metode forudsætter at der i forvejen er åbnet for SSH porten på Apple tv. Du finder en god Beginners Guide til Apple tv hacking her: http://wiki.awkwardtv.org/wiki/Beginners_Guide_for_1.x

Kommentar
Fra : BobbyLong

Dato : 20-06-13 21:15

@UlrikB

Mange tak - har åbnet linket, og må indrømme det ser lidt overvældende ud

For mig at følge denne guide, vil tage meget meget lang tid. Hvis der ikke findes en nemmere/enklere metode, må det desværre vente til vinter