/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Huawei
Fra : Smukke_Ole
Vist : 754 gange
300 point
Dato : 19-06-13 09:29

Jeg har fra fabrikanten af min I-onik tablet fået oplyst at jeg skal anvende et Huawei E169
modem for at kunne komme trådløst på nettet fra tabletten via min mobiludbyder.
Jeg har været hos Elgiganten og ComputerCity, men ingen af dem havde det pågældende modem.
Jeg har også forespurgt hos Wupti.com, men de javde det heller ikke i deres sortiment.
Er der nogen der ved, hvor det kan købes ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-06-13 09:34
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-06-13 10:05

Er det ikke noget Din udbyder kan tilbyde sammen med abonnementet ?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 19-06-13 10:08

-> LuffeA

Nej det er det ikke

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-06-13 11:48

Prøv at Google - men i stedet for "søgning" så prøv "billeder". Der kommer mange frem. klik på det billede du vil se, og herefter klik på "se siden" ude til h.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-06-13 12:35
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-06-13 14:34

Huawei E169

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0&_nkw=Huawei+E169+&_sacat=0&_from=R40

men det lyder underligt hvorfor det lige præcis skal være mærket - Huawei -
hvis det 'bare' er for at komme på nettet,. burde enhver wifi forbindelse kunne bruges,

kan det være fordi fabrikanten har 'interesser' i begge produkter,...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-06-13 14:41

Hva'øø,... Har Klaudi ikke 'stemplet' ind i dag,...
eller har han bare skiftet profilnavn igen,...

Nåå nej,.. så kan han jo ikke support sig selv, og give sig selv point mere,....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-06-13 19:35

Citat
Jeg har fra fabrikanten af min I-onik tablet fået oplyst at jeg skal anvende et Huawei E169

kan de ikke oplyse dig om hvor det kan købes?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-06-13 20:04

Hvis det er USB er det standard...........ikke engang Apple ville vel forbigå den

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 20-06-13 08:58

-> EA_HS

Jeg bruger også WI FI herhjemme, men når jeg nu snart skal ud i den store verden er det jo ikke altid man kan finde et hotspot, så derfor vil jeg gerne have muligheden for at komme på nettet med et rådløst modem.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 20-06-13 09:01

-> mig-selv

Det kan han, men han henviser til Amazon, og det kan jeg ikke ikke finde ud af.

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 300 point
Dato : 20-06-13 10:58

Citat
-> EA_HS

Jeg bruger også WI FI herhjemme, men når jeg nu snart skal ud i den store verden er det jo ikke altid man kan finde et hotspot, så derfor vil jeg gerne have muligheden for at komme på nettet med et rådløst modem.

Smukke_Ole

ok,.. det anede mig
til det fornål bruger du en nøgle lignende den - Huawei E169 -

(behøver altså ikke nødvendigvis hedde Huawei E169
og behøver absolut heller ikke være købt via Amazon)

årsagen til at forhandleren henv. til Amazon,. og mærket Huawei, kan være fordi forhandleren
er bosiddende i udlandet
det behøver absolut ikke være noget bestemt mærke eller model,
den skal bare kunne indeholde det simkort du skal modtage signalet igennem,
alt andet elektronik kører på andre mærker,

(du kan også tale gennem telefoner af forskellig mærke,.. fx.
se dansk TV på udenlandske mærker TV.. osv.)

en hver smartphone kan bla. bruges, (så kaldes det hotspot)

her er et link til en prisbillig en af slagsen (modsvarer - eller kan bruges i stedet for Huawei)
fabrikatet er iøvrigt underordnet.
http://www.av-cables.dk/usb-dongle/wireless-usb-dongle-150-mbps-8418.html

her kan du læse lidt mere om 'problemet'
http://danskmobilbredbaand.dk/artikler/internet-dongle/

Citat
Hvad en internet dongle?

Hvis du stadig er i tvivl om hvad en internet dongle gør,
så er det altså præcis det samme som et USB modem,
det er altså et modem du tilslutter til computerens USB port
hvorefter du kan komme på internettet trådløst.

Internet donglen følger i langt de fleste tilfælde med til dit mobile bredbånd,
dog er nogle teleselskaber begyndt at sælge abonnementer uden internet donglen.

Dette skyldes at rigtig mange producenter af hardware efterhånden er begyndt at lave så man kan tilslutte et simkort direkte i enheden uden brug af dongle.

En af de mere populære enheder er fx Apple’s iPad, her kan du tilslutte et micro simkort direkte i enheden, så du slipper for at have en dongle hængende ved siden af.

Så på denne måde kan du altså anskaffe dit mobilt bredbånd billigere end hvis du skulle have købt det med en internet dongle.

Har du spørgsmål til hvad en internet dongle er eller hvordan du får en så skriv en kommentar her eller på vores Facebook side.

det nemmeste havde været hvis du har en bekendt el.lign. hos hvem du kan afprøve 'systemet'

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 20-06-13 11:15

Prøv at sætte en "købes" annonce på Den Blå Avis og/eller Gul og Gratis, der ligger sikker en del af disse modems rundt omkring.

Hvis du har en mobiltelefon med data abbonnement, bluetooth og teathering funktion kan du udnytte dette til at komme på nettet med din i-onik.
Alle smartphones kan bruges ligesom ganske mange mobiltelefoner af generationen lige før smartphone har teatheringfunktion - se i brugsanvisningen.

/Janus

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 22-06-13 14:36

Tak for svaret EA_HS.

Det var lige det, at jeg kunne "køre" igennem min smartphone, der gjorde at jeg fik det til at fungere.

Smukke_Ole