/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
PC lukker ned.
Fra : LuPe
Vist : 347 gange
20 point
Dato : 18-06-13 21:31

Hej.

Jeg har et problem med min bærbar. Når jeg streamer film/videoer på fx youtube, så lukker den ned og slukker helt efter 5-10 min. Bærbaren kører ud over det ellers rimelig stabilt efter min bedømmelse. Hvad kan skyldes dette? Bruger internet Explorer hvis det skulle have noget at sige.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-06-13 22:33

Der er en chance for at den bliver for varm og derfor lukker ned. Er der støv i blæseren? Har du prøvet at checke CPU - temperatur.

Kommentar
Fra : LuPe

Dato : 18-06-13 22:35

Nej har jeg ikke, vil jeg lige se om jeg kan finde ud af. Der er ellers ingen problemer med den og kan surfe mange timer uden der sker noget. Men det kræver måske så meget at streame?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-06-13 22:39

Der findes en del gratis programmer der kan vise CPU (og GPU) temperatur, jeg prøver lige at finde et. At streame film kræver en del af computeren, mere end almindelig browsing, så det er muligt at den bliver varmere når du ser film. Prøv at lægge hånd på den, når du ser film, og mærk om den bliver varmere. Larmer blæseren?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-06-13 22:47

Dette program set brugbart ud:
http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Når du installerer det, så sig NEJ til at installere diverse "hjælpe" programmer.

Kommentar
Fra : LuPe

Dato : 18-06-13 22:55

CPU temp. ligger på ca 78-80 gr. C. Det lyder umiddelbart rimelig højt. De mærkes meget varm har jeg bemærket når jeg streamer. Bærbaren er 2-3 år gammel og har aldrig været åbnet, så det kan godt tænkes der sidder noget støv på blæseren? Er det noget jeg selv kan ordne?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-06-13 23:03

CPU temperaturen bør ikke komme meget over 60 gr C, 78-80 er alt for meget. Det er lidt forskelligt hvordan de forskellige PCer er sat op, men mange slukker når de kommer over 80 grader.

Ofte kommer der støv i blæseren, det kan du fjerne med trykluft, eller ved at skrue bunden af maskinen. Du kan købe en spraydåse med trykluft i en computerbutik eller i et byggemarked, hvis ikke du har adgang til en kompressor.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-06-13 18:58

I Bios kan du sætte temperaturen som det passer dig.
Men enig i at din er ALT for høj