/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fliser og cirkler.
Fra : Tonganeseren
Vist : 686 gange
200 point
Dato : 18-06-13 18:00

Jeg bliver overdænget af opgave - af konen. Nu vil hun have en flisebelægning - formet som en cirkel, så hun kan anbringe et havebord og nogle stole.
Jeg har været hos Silvan og Bauhaus. Hos Bauhaus havde man ikke noget brugbart - og hos Silvan havde man kun fliser, som kunne danne en cirkel med en radius på højst 118 cm.

Hvad gør stakkels jeg.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-06-13 18:10
Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 210 point
Dato : 18-06-13 18:17

Anskaf en ny kone eller en vinkelsliber med en skæreskive til beton.
Det sidste er helt sikkert det billigste men kræver lidt arbejde med at skære fliserne i smig.
Jeg gør det selv på den måde og med lidt knofedt og tålmodighed giver det et pænt resultat.
Lav evt. en tegning og beregn evt. også vinklerne teoretisk og brug så en smigvinkel til at strege op på fliserne med. Så får du den samme smig hver gang.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-06-13 18:19

det er sgu bare igang med vinkelsliberen. så kan du bruge næsten en hvilken som helst flise.
eller du kan lave en håndfuld støbeforme og støbe fliserne selv.
ellers kan du bruge små brosten. de varierer ret meget i størrelsen, så der skulle være en mulighed for at lave noget brugbart.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 18-06-13 19:30

prøv bygma der har man kunnet få større sirkler

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-06-13 20:55
Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 19-06-13 08:46
Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-06-13 01:20

Tak for svaret myg. Men nu er det konen som slipper slanterne - og jeg er kun en stakkels holdt mand.

Mvh.
Tonganeseren