/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Snegle
Fra : XeniaHolmgaard
Vist : 362 gange
20 point
Dato : 18-06-13 01:55

Kan man have HaveSnegle som "Husdyr" ? Og hvor gamle bliver de ??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-06-13 07:13

Internettet er opfundet - Google er din ven -

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-06-13 08:08

Min farfar satte vinbjergsnegle ud i sin have.

Mange år senere var de i hele området.

Jeg har kendskab til en dame, som har en kolonihave, når hun ser en vinbjergsnegl i sin have, så maler hun nr. på dens hus, så kan hun se, om det er de samme, der kommer igen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-06-13 08:10

Du kan endda købe dem på Den Blå Avis: http://www.dba.dk/vinbjergsnegle-store-og-fl/id-1001473298/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-06-13 09:37

Hvorfor som husdyr når de findes i massevis på nærmeste kommunekontor

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 18-06-13 15:33

1 - 0 til LuffeA - den var go`

Kommentar
Fra : grow

Dato : 18-06-13 15:49

LuffeA - Dem på kommunekontoret har ikke hus på ryggen, så det er nok en form for dræbersnegle.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 18-06-13 16:03

Giv point til LuffeA - selv om han ikke har hus på ryggen.

Han fortjener en belønning for at give anledning til smilebådenes motionering.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-06-13 19:57

Citat
LuffeA - Dem på kommunekontoret har ikke hus på ryggen, så det er nok en form for dræbersnegle.

De er ihvertfald lige så slimede.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 19-06-13 21:10

Jeg har nogen dræbersnegle du godt må få helt gratis

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-06-13 22:21

Har du tænkt på at købe en øresnegl?

Den fungerer godt sammen med en rød klud...

Kommentar
Fra : XeniaHolmgaard

Dato : 23-06-13 01:26

snakker altså om de gule snegle man finder i daligdagen i haven osv ???

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-06-13 07:58

Så kan du jo gøre dig den ulejlighed at kigge på nettet eller gå på biblioteket

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&ie=UTF-8#newwindow=1&sclient=psy-ab&q=havesnegle&oq=&gs_l=&pbx=1&fp=612c1d8209f7388a&ion=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.48293060,d.bGE&biw=1280&bih=621

Som nævnt før:

Internettet er opfundet - Google er din ven -

Det er jo ikke børnehaveklassen det her!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-06-13 09:34

Citat
snakker altså om de gule snegle man finder i daligdagen i haven osv ???

Med eller uden hus?

Hvis du gerne vil holde snegle, var det så ikke lidt sjovere med vinbjergsnegle?

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 23-06-13 13:06

Jeg har en lille bøtte gul maling, så kan du give dem en lille klat på ryggen, så kan du også kende dem hvis de stikker af ind til naboen.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-06-13 16:58

Nu har Jørn Flemming Helveg Rudolph haft sine 5 minutters berømmelse i dette spørgsmål - så kan det godt lukkes...