/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Reparation af parketgulv
Fra : boplads
Vist : 347 gange
100 point
Dato : 17-06-13 16:15

Vi bor i lejebolig.

Da vi fjernede det indbyggede skab i soveværelset opdagede vi at i modsæting til hvad vi havde fået oplyst, ophørte parketgulvet 6-7 cm fra væggen. Hvordan løses dette bedst,nemmest, billigst uden at vi skal lægge helt nyt gulv. De 6-7 cm mangler i "længderetningen"

/Henning

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-06-13 16:29

Få udlejer til at udbedre gulvet.

Hvis spørgsmålet lød om parketgulvet fortsatte ind under skabet, er et ja, jo også et korrekt svar.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-13 17:41

skabet må jo have stået der siden lejligheden blev bygget, så det har nok aldrig været meningen at det skulle fjernes.
hvis det bare var et enkelt brædt, kunne det nok løses, men jeg antager det er flere brædder det drejer sig om, og det er sgu ikke bare lige noget man gør, hvis det skal ligne lidt.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-06-13 18:11

Du må finde noget parket, som ligner det, der ligger der, og så isætte det på bedst tænkelige måde!

Som trimare er inde på, er skabet vel sat op, inden gulvet er lagt, så du skal huske at opbevare skabet, så du kan sætte det op, når du fraflytter lejligheden.
(Indbygget skab),

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-13 19:17

Hvis lejligheden er udlejet med indbygget skab, må der godt være manglende gulv under skabet.
Dog må det ikke give anledning til træk eller kulde.
Gem skabet hvis det hører med til lejligheden.
Er det et "løst" skab, så skal der være gulv.
Tag et billede af forholdet.

Kommentar
Fra : boplads

Dato : 17-06-13 21:21

Tak for svarene hidtil.

Omkring evt. reetablering osv. er dette afklaret med bestyrelsen og der er ikke krav om reetablering.

Skabet er helt klart ikke sat op inden gulvet er lagt, men man har øjensynligt allerede ved lægningen af gulvet planlagt at der skulle være et skab, hvorfor man så ikke har lavet en ordentlig afslutning.

Var også bange for at projektet var vanskeligt. Nej det drejer sig ikke om et enkelt brædt. Det er i hele stuens bredde (ca 3.5 m) og der mangler 6-7 cm på hele stykket.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-13 21:35

Tja - så skal du nok have fat i en bygningssnedker, som måske kan lave noget tilpasning.
Det er svært selv at gøre det, da gulvet nok "svæver" det sidste stykke, så der ikke er nogen understøttelse.

Kommentar
Fra : boplads

Dato : 20-06-13 17:08

Efter en lang diskussion med bestyrelsen, fik jeg tilsagn om at de udbedrer skaden.

Jeg lukker derfor sagen og takker for alle input

Annuller spørgsmålet
Fra : boplads

Dato : 20-06-13 17:10

Efter en lang diskussion med bestyrelsen, fik jeg tilsagn om at de udbedrer skaden.

Jeg lukker derfor sagen og takker for alle input