/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
spildolie
Fra : aske5000
Vist : 367 gange
100 point
Dato : 09-06-03 16:04

hej jeg har et spørgsmål om spildolie. vis man kommer ind med en dunk spild olie på tanken skal de så ikke tage i mod spildolien uden at de skal have penge får det det er 4.5 l spild olie efter udskift på bilen. jeg har ikke købr olien på den tank men i silvan men jeg mener efter loven skal de tage i mod det er det rigtigt eller er jeg fårkert på den evt. et link med love her om kring ville være godt

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 09-06-03 16:42

spild olie skal bringes til kommunens genbrugsstation for miljøfarligt affald (det er typisk gratis for kommunens egne borgere).men jeg prøver lige at finde en lov om det

Linkman

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 09-06-03 16:58

kunne ikke finde en spesifik lov om det men jeg fandt nogle love fra forskellige kommuner og de siger allesammen at spild olie skal afleveres på genbrugsstationen og ikke andre steder

Linkman

Kommentar
Fra : micas

Dato : 10-06-03 17:18

jeg er selv tankvognschauffør. og jeg ved 100% at de ikke vil tage imod det på tanken, og de har heller ikke pligt til det, så det rigtige sted at komme af med farligt affald er på din lokale genbrugsstation.

Kommentar
Fra : micas

Dato : 10-06-03 17:21

men du kan også skrive din ard til mig, for hvis du bor tæt på mig kan jeg hjælpe dig af med det på en rigtige måde for vores naturs skyld