/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Få slumreknappen aktiv
Fra : bellawov
Vist : 521 gange
50 point
Dato : 16-06-13 12:03

Jeg kan ikke få min pc til at gå i slumretilstand, den kan kun gå i dvale.
hvordan får jeg den aktiv igen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-06-13 12:13

Hvad er forskellen mellem slumre & dvale?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-13 13:04

Opdater driveren til skærmkortet, muligvis understøtter computeren ikke slumre funktionen eller den er er slået fra i BIOS

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-13 14:10

Engang havde jeg samme problem med en XP Pro, det løste jeg ved at slå systemgendannelse til.
Selvom den er sat til TIL slå prøv at slå fra og til.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-13 14:14

NB, det kan også være noget i Tjenester og programmer (Computeradministration) der ikke er slået til.
Er det en bærbar?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-13 14:22

Det burde kunne rettes i strømstyring.

Slumre - den er klar til at blive vækket.
Dvale - den kan være gået helt i stå og har svært ved at komme op igen uden genstart.
Som jeg opfatter det.

Kommentar
Fra : bellawov

Dato : 16-06-13 14:27

ja det er en bærbar

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-13 14:29

Dvale - så lukker harddiske og system ned, uden at slukke pc og man skal logge ind ved opstart igen.
Slumre - ?? mener disken kører og er klar til brug med det samme, men alt andet er sat i dvale
Eller også er det omvendt. selv bruger jeg kun dvale, når jeg ikke bruger pc i et par timer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-13 15:37

Ved dvale er computeren reelt slukket, men har gemt indstillinger og igangværende opgaver i en dvale fil.
Slumrer computeren så er harddiske og andet hardware stoppet og kan vlkkes hurtigt igen
Det er noget jeg fandt ud af da jeg selv stillede et spørgsmål om en computer som genstartede næsten hver gang den skulle vækkes af dvalen:
http://www.kandu.dk/Spg167306.aspx

Godkendelse af svar
Fra : bellawov

Dato : 16-06-13 16:44

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-13 19:30

Fik du det til at virke, eller`??
Ellers er dette nok nærmere 'end' jeg kunne/kan huske - da jeg ikke har en bærbar.
Citat
Ved dvale er computeren reelt slukket, men har gemt indstillinger og igangværende opgaver i en dvale fil.
Slumrer computeren så er harddiske og andet hardware stoppet og kan vlkkes hurtigt igen
Det er noget jeg fandt ud af da jeg selv stillede et spørgsmål om en computer som genstartede næsten hver gang den skulle vækkes af dvalen:
http://www.kandu.dk/Spg167306.aspx

Men stadig rimeligt tæt på hvad jeg skriver

Kommentar
Fra : bellawov

Dato : 16-06-13 22:40

Nej jeg tør ikke at gå ind i BIOS og slå den til, vil have hjælp fra anden side.