/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
køkken afløb
Fra : Pytten1510
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 15-06-13 13:24

Hej
Er der mon nogle som kan hjælpe...vi har et mystisk problem...

Når vi hælder vand i køkkenvasken, forsvinder det ikke...et typisk tegn på en prop...men tager vi røret af, ned til selve afløbet i gulvet, så svinder vandet fint....der sidder ikke noget skidt i vandlås eller den stump rør, der går ned til gulvet ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-06-13 15:17

Ja et sted sidder der jo en prop.
Har du prøvet med en vandslange ned i afløbet, og i den aftagne vandlås. Ent. bruseslange i den aftagne vandlås ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-06-13 15:38

Har I tjekket for vand i kælderen? Virker ventileringen af faldrøret?. Hvad med de øvrige etager?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-06-13 20:39

Hvad med det lille overløbshul der sidder på selve vasken.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-06-13 22:29

Alt dette er kigget efter...og ingen prop er fundet....vi bor i et plans og der er ikke nogle problemer med de andre afløb i huset...
Ved ikke helt hvad....er ....Ventilering af faldrøret ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-13 23:13

Jeg har ikke fået svar ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-06-13 23:26

Ventilering: Alle faldstammer fra toilet og alle andre afløb er typisk forlænget til over taghøjde med et rør med en lille blikhætte på. Det sikrer at der ved udskylning af toilet eller tømning af vask ikke kommer så stort undertryk i afløbet, at vandlåsene bliver suget tørre (det giver en rå stank af kloak). I nogen installationer er dette/disse rør erstattet af en snøfteventil øverst på faldstammen, som slipper luft ind ved undertryk.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-06-13 18:44

Tricket med vandslangen er forsøgt...hjalp ikke...
Ventileringen er så nok problemet...endnu større er problemet at vi ikke kan finde den...
har kigget tegningerne over huset og ledt...men det er ikke lykkedes os at finde den...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-13 19:47

Tricket med vandslangen er forsøgt ?
Det er ingen trick, det var for at konstatere om afløbet trak, som du skrev det gjorde ?
Og hvorfor skal du bruge tegninger ?
Endvidere er der ingen Ventilering på en køkkenvask, det er der kun på toieletter i fler- etageejendomme, eller toielet højere end stueetagen, og kan aldrig havde noget med køkkenvask aflø at gøre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 18-06-13 20:12

Ja, afløbet trækker, når vi sætter vandslangen i gulv afløbet....men hælder vi en liter vand i vasken, så løber vandet ikke ud....der sidder ikke noget i overløb, vandlås osv

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 18-06-13 21:52

Der er jo helt klart noget der ikke stemmer.
Hvis det er rigtig som du siger, så er fejlen jo mellem køkkenvasken og vandlåsen.
Det vil så sige at hvis du skruer vandlåsen af oppe under vasken, sætter en spand under og hælder 1 l vand i, så vælter det ikke ned i spanden på 5 sek.
Så må du jo rense eller finde den fejl, tegninger kan da ikke komme på tale.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 19-06-13 19:54

ja, ellers også må jeg sætte en spand under vasken....

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-13 16:38

Citat
ja, ellers også må jeg sætte en spand under vasken....

Eller måske spørge en VVS mand...

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-07-13 17:43

Tak for svaret pallebhansen. Det endte med at vi måtte kontakte den lokale kloark mand...som løste problemet for os....