/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
EsbjergHavn juli hvad kan fanges?
Fra : SPID3R
Vist : 704 gange
50 point
Dato : 14-06-13 21:01

Ja overvejer at tage en tur til Esbjerg havn og fiske en dag her i juli da jeg har ferie.

men hvad kan jeg fange der nede og hvor skal man fiske? har ingen erfaringer med fiskeri der nede. hvide sande, og vejle havn er jeg noget mere sikker i. men er det det samme i Esbjerg?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-13 21:12

Citat
en dag her i juli da jeg har ferie.

Jeg plejer at fange lidt Makrel,(ved Østkysten - med blink) men aner ikke om de er tilstede, i Esbjerg. nu om dage?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-06-13 00:41

For 45-55 år siden ,da jeg boede der, kunne man fange skrubber fra bolværket uden for indsejlingen til Fiskerihavnen, en sjælden gang ål, stavsild, makrel og hestemakrel, ulk og ålekvabber og en mængde hvilling i ubrugeligt små størrelser.
Fra stranden NV for Esbjerg, fra Sædding til Marbæk, bør der være chancer for skrubber og isinger i tiden fra 1 time efter lavvande til ½ time efter højvande.
Hvordan selve havnen er nu, aner jeg ikke; det meste af den er spærret af med trådhegn mod terrorister og lystfiskere, men jeg konstaterede ved sidste besøg sidst i april, at der er ising i Ho Bugt.
vh
pbp

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 25 point
Dato : 16-06-13 00:42
Godkendelse af svar
Fra : SPID3R

Dato : 20-06-13 00:43

Tak for svaret katekismus.