/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
afslå et boligtilbud.
Fra : rasha01
Vist : 692 gange
300 point
Dato : 14-06-13 11:36

Hej alle sammen,
Jeg står med stort problem, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med at løse.

det forholder sig således at jeg har fået et ungdomsbolig tilbud som jeg har sagt ok for.

Indflytnings datoen er 1.7.13 og jeg har ikke skrevet under på kontrakten i nu.
Jeg har snakket med boligselskabet i dag og har spurgt dem om det er muligt at rykke indflytnings datoen hvis ikke er jeg ikke interesset i boligen. Boligselskabet fortalte mig at så må jeg betale en måneds husleje, fordi jeg har sagt ok for tilbud og de har en økonomisk tab pga. mig.
Passer det? eller er der nogle måde jeg kan komme udenom betalingen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-06-13 11:52

Sikkert ikke - et mundtligt tilsagn tæller lige så meget som et skriftligt...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-13 11:53

Det vil da kun være ret og rimeligt at du skal betale en mdr. husleje, de kan jo dårligt nå at finde en anden lejer så tæt på indflytningsdatoen.

Du kan prøve at ringe til lejernes llo de kan svare dig 100% rigtigt

http://www.lejerneslo.dk/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-06-13 11:56
Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 310 point
Dato : 14-06-13 12:15

Du har accepteret tilbuddet ,og det gælder, selv om det kun er mundtligt.

Men har du også aftalt forudbetaling ?
Fremgår det af noget materiale du har fået udleveret ?

Nu er skrevne kontrakter absolut det sædvanlige ved leje af bolig, så man kan med en vis ret hævde at uden kontrakt, har de heller ikke noget krav på dig.
Men det bedste er nu nok at kontakte llo, og spørge der.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-06-13 14:34

Du kan flytte ind den 1-7 men du vil gerne have rykket denne dato til Eks 1-8 ? Hvem skal så betale? Du kan afslå lejligheden og rykke bagud i køen så er der en anden der sikkert kan flytte ind til den først

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 14-06-13 16:45

Mange tak, for alle jeres svar.
Jeg har fået snakket med huslejenævnene og de fortalte mig at jeg skulle betale huslejen selvom jeg ikke har skrevet under i nu.

Godkendelse af svar
Fra : rasha01

Dato : 14-06-13 16:47

Tak for svaret transor.
Som du skriver, var det også det de sagde i Huslejenævnene at jeg har accepteret tilbuddet derfor skal jeg betale.