/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Hvor mange i Løntilskud i Kbh. Kommune ?
Fra : molokyle
Vist : 860 gange
500 point
Dato : 12-06-13 20:22

Hvor finder man tal for;
hvor mange der er ansat i offentlig løntilskudsordning i Københavns Kommune?

...som iøvrigt med Frank Jensen i spidsen ..senest under Første-Maj talen, bryster sig af;
at gå forrest i kampen mod løn- og social dumping?

Hvor mange 'fuldtids' stillinger drejer det sig om? ..besat af Dagpengemodtagere som arbejder i 'statens' tjeneste for deres 'egne' penge?
..under 'dække' af; at det er et 'tilbud' [..sig NEJ ..og mist dagpengeretten !!! ]
..eller en 'beskæftigelsesfremmende' foranstaltning, som er beregnet på at hjælpe borgeren tættere på arbejdsmarkedet *LOL*
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-06-13 10:22

Her har Odense kommune så fravalgt løntilskudsjob i eget regi, hvilket jo må betegnes som yderst kreativ bogføring.

Dog ansætter de flexjobbere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-13 11:41

Molokyle - prøv at få "Dronning Margrethe 3." til at lukke øjnene op sammen med de Radikale.
Det er vist hende som styrer Danmark i grus..................................tror jeg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-13 19:42

Hmm... jeg fandt jo næsten svaret i min fagforenings tidskrift:

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/fagligt/669ae10526324084adb1397d1dac7d82-20130612-andelen-af-loentilskudsjob-i-kommunerne-vokser?utm_source=Fagbladet+3F+Dagligt&utm_medium=newsletter&utm_campaign=Tesfaye+vil+l%E6gge+sag+an+mod+Det+Faglige+Hus+%2F+Boede+i+chefens+frokostrum+%2F+Vind+en+h%E5rdf%F8r+Sony+smartphone

Hvilket bekræfter min antagelse; at besparelser på personale for at 'slanke' de offentlige kommunale udgifter direkte bliver omsat til 'løntilskud' eller 'nyttejob' stillinger fremadrettet.

Hvem sagde 'løndumping' ? http://www.kk.dk/da/borger/jobsoegning-og-ledighed/kurser-og-praktik/diverse-jobordninger/job-med-loentilskud/i-offentlig-virksomhed ..se:
Citat
Se hvad du kan og skal
..afsnittet: Ansættelse, løn, ferie, opsigelse m.m.

Men hvor er de akuelle/reelle tal på personer i offentligt løntilskud pt.?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-13 19:49

Løndumping?
Citat
Løn

Du får som udgangspunkt en løn, som svarer til det, du får i dagpenge eller kontanthjælp. Det sker ved, at din arbejdstid bliver reguleret, så du er sikret, at du får en timeløn, der svarer til den overenskomstmæssige mindsteløn inden får dit område eller den løn der gælder for tilsvarende arbejde. Du skal dog arbejde mellem 30 og 37 timer pr. uge. I dit ansættelsesbrev står, hvor mange timer du skal arbejde.

Dagpengemodtagere får desuden udbetalt arbejdsmarkedsbidrag på 8 procent.

Kontanthjælpsmodtagere og selvforsørgere ansat i en offentlig stilling skal mindst have en løn der svarer til 82 procent af højeste dagpengesats.

Bemærk:
Citat
..eller den løn der gælder for tilsvarende arbejde

For Polakker, Litauere, Rumænere ...eller hva' ???
FLOT !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-13 20:00

..Filipinere, Kinesere ..og andre på 'gennemrejse' med ophold i Danmark af højst ½ år's varighed og med job i 3 mdr.? (= Skattefrihed i Danmark) ..og derfor nemt kan 'gå ned' i løn?
Mindsteløn er vist heller ikke en parameter som eksisterer i Dansk lovgivning !
http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/08b43815c6bc47299932bc7531437466-20111005-halvdelen-tror-der-er-lov-om-mindsteloen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-13 07:40

At der er er tale om 'alternative' fortolkninger af mindsteløn i kommunalt regi er desværre ingen hemmelighed og man kan frygte, at ledige på sigt vil blive aktiveret og aflønnet i kommunalt job med løntilskud med laveste fællesnævner som udgangspunkt:

http://politiken.dk/indland/ECE1996709/regeringen-droppper-krav-om-dansk-loen/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 14-06-13 16:05
Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 18-06-13 16:02

Jeg kunne ikke selv have udtrykt det mere klart katekismus.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus