/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Leasing bil privat
Fra : tinolarsen
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 11-06-13 18:06

Nogen der har erfaring med privat leasing af bil - nogle gode firmaer man skal bruge - ting man skal være opmærksomme på...?

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-13 19:07

tænk dig rigtig godt om.
Først betaler du en god slat penge i udbetaling, afhængigt af bil self.
Efter 2-4 år skal du så afregne for de Bilka buler, ridser samt slid der er kommet og det kan godt være en dyr omgang.
De par stykker jeg kender som har Leaset privat, har ihvertfald fortrudt efter at have fået efter regningen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-06-13 19:47

min tidligere chef leasede en varevogn for 3 år. det endte med at koste det dobbelte af, hvad han kunne have købt bilen for.
han havde regnet med et kørselsbehov på 40000 km om året, men det reelle kilometertal var 70000 om året dertil en del skrammer og lidt småbuler, så det var nogle dyre kilometer

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 11-06-13 21:18

mit kørselsbehov er nok 55.000...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-13 01:47

Det er en mulighed du kan benytte hvis du ikke kan skaffe penge til køb af bil, hvis du kan få et billån til en fornuftig rente, så glem alt om leasing det er alt for dyrt, mange bilforhandlere tilbyder finansiering, som regel er det lidt dyrere end et banklån men stadig billigere end at lease

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 14-06-13 13:22

Tak for svaret CCjunior.