/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC Performer
Fra : js2706
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 09-06-13 11:17

Dette program ("verdens bedste") har sneget sig ind i min computer og melder sig til tjeneste, hver gang jeg starter op. Det er vel kommet i forbindelse med, at jeg har installeret et eller andet program, hvor jeg så uheldigvis har overset et "flueben", som skulle have været slettet. Men sket er sket, og det er bare møgdumt hver gang at skulle slette det, for jeg er ikke interesseret. Jeg har prøvet at slippe af med det via kontrolpanelet, men det lader sig ikke gøre. Er der dog ikke en mulighed?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-13 14:48

Prøv med Malwarebytes Anti-Malware, hent og installer det...
Hent det her http://malwarebytes.org (klik på free download)

Når det er installeret, så genstart computeren i fejlsikret tilstand med netværk ved at trykke på F8.
Når pc er oppe at køre igen, så starter du Malwarebytes Anti-Malware.

Kør en fuld scanning, når scanning er færdig, skal du fjerne det malware der er blevet fundet!

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 10-06-13 08:26

Ja, den er så installeret og prøvet. Den fandt 2 objekter - men desværre ikke PC Performer. Jeg har hørt fra flere sider, at den er vanskelig at komme af med! Men nu har jeg programmet - og kan der da blive brug for det igen! Tak for svaret.

Godkendelse af svar
Fra : js2706

Dato : 10-06-13 08:27

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-06-13 10:43

Jeg har et hold pensionister til nemID og lignende. Jeg forstår godt deres panik når de hver gang de starter deres pc ser den anderledes ud og der bliver flere og flere toolsbars. jeg anbefaler stadig gerne google som søge maskine. Men hver gang java skal opdatere vil de skifte søge maskine, gad vide hvad betaling de får for det?. Men jeg synes nu også google er ved at komme for tæt på. Med de statestikker de kører på vores færden på nettet. Og udskiftning af reklamer til dig specielt.
Jeg fandt også 10000 forsøg på at logge in på min mailserver, med forskellige password. fandt ikke nogen der var lykkedes. IP 190.210.190.229 nok en anden mailserver, mx.pullman.com, der ville bruge min som relæ. det var fra Buenos Aires.
Gad vide om ikke det er ricikabelt at vi baserer væsentlige af vores samfund på dette net.
hej hej god dag hilsen Steen

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 10-06-13 15:11

Ja, Steen - jeg undrer mig osse over alt det. Af og til kommer der pludselig en mail om et eller andet, som jeg ikke aner hvad er, eller hvem det kommer fra. Og jeg spørger mig selv: hvor har de min mail-adresse fra? Der er kun en ting at gøre: slet det i en fart! Hilsen - John

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-06-13 16:58

velbekomme, når du har installeret Malwarebytes Anti-Malware har du vel sagt ja til at opdaterer programmets database!