/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
DVD afspiller
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 08-06-13 22:36

Er der noget særlig at være opmærksom på når man skal ud og finde sig en billig ny DVD afspiller

vh

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-06-13 22:52

En god ting er om den kan afspille DVD'er...

Jeg købte en udmærket afspiller til kr. 300,- i Bilka - afspiller ganske udmærket...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-06-13 23:58

Ja,.. at den kan afspille den rette region er ret vigtigt,
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-06-13 00:01

og hvis der er særlige krav til lyden 2.1 - 5.1 Subwoofer, osv.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-06-13 00:03

det er heller ikke alle der kan afspille RW-DVD,.. hvis det skulle være / blive aktuelt.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-06-13 00:26

Har ingen specielle krav

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-13 00:31

Citat
når man skal ud og finde sig en billig ny DVD afspiller

hvis jeg var DIG/ det er jeg så ikke - MEN
den skal kunne afspille ALT inde for normale filformater = ikke kun DVD
men AVI/DIVX/VCD = 2 FORMATER/ASF/MPEG/VOB/ og sikkert et par stykker mere jeg ikke lige kan huske navn på.

MEN? hvorfor køber du ikke en decideret media afspiller/ BOKS hvor du bare sætter en hard-disk i RÆVEN på og så er du bare på tv med alle de media-film og lyd/ billede.
Den koster mindre end 500.- = hvis du finder et godt sted at købe den.
http://www.pricerunner.dk/sp/wd-tv-live.html

Tror jeg har nævnt det til dig før - selv bruger jeg samme hverdag og ser alt? min kan bare ikke klare HD, men ELLERS jeg kan SE alt hvad jeg smider i den.
Søg selv på TV MEDIA PLAYER.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-13 00:35

En sådan BOKS, kan forresten også streame direkte fra din PC/internet/ server - NAS - så nemmere kan det ikke blive.
Og den fylder ikke mere end en pakke smøger/ eller 2.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-13 00:48

Kode
Og den fylder ikke mere end en pakke smøger/ eller 2.

Og der er ingen opsætning på de genstande - bare start og de finder selv ud af resten
(bortset fra min PC - der skal tålmodighed til = adgangskoder/og så videre).
Min kan der være 2 usb sticks på, samt alt fra LIVE tuben osv
Men stadig se efter filformat - SAMT dine medier skal over på en usb genstand?
men hvis du kan kopere dine dvd´er NU, så burde det ikke være noget problem.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-13 10:49

Citat
Er der noget særlig at være opmærksom på når man skal ud og finde sig en billig ny DVD afspiller
du skal se efter om stik til kabler passer til dit TV og måske også dit næste TV, hvis der kun er scart udgang og du ikke har en scart indgang på TVet så skal du købe en omformer stik oveni.
Du skal også overveje om det måske skal være en blue-ray afspiller, den koster lidt mere men er også lidt fremtidssikret, blue-ray afspiller kan afspille DVD men en DVD afspiller kan ikke afspille blue-ray, jeg valgte blue-ray da min DVD afspiller skulle udskiftes på grund af at den kun havde scart udgang

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-06-13 16:50

Tak for svaret o.v.n..