/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Android Market er væk... hvad nu?
Fra : Lincoln1242
Vist : 530 gange
49 point
Dato : 08-06-13 21:17

Jeg har en LG Optimus, som desværre blev smittet af Googles 'vi vil bestemme det hele'-program, og pludselig var min private kalender synkroniseret med min arbejdskalender... til glæde for 7.000 kolleger. Jeg troede så jeg kunne slette kontoen, men nej. Den sidder fast i telefonen, og kan KUN fjernes ved at nulstille telefonen totalt. Dvs. hvor alt bliver slettet.

Jeg har nu været nødt til at oprette en ny gmail da jeg ellers ikke ville kunne downloade apps. Men opdagede så at Android Market er pist væk! Som jeg kan læse på nettet, så hedder det nu Google Play... :/ Men hvordan får jeg så dét ind på telefonen?

Forstår nok ikke helt hvorfor man har afskaffet Android Market... men brugere af Google har jo desværre altid lidt under Googles 'forbedringer'...

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 08-06-13 22:25

Citat
Men hvordan får jeg så dét ind på telefonen?

Du finder bare de apps, som du ønsker, på Google Play - så hopper de selv over på din telefon.
Det gjorde de i hvert fald for mit vedkommende

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 08-06-13 22:26

- og du behøver ikke at benytte gmail.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 49 point
Dato : 09-06-13 17:30

Citat
Mandag, 12 marts 2012 08:20
skrev Nettips om at Andriod Marked havde fået navneforandring til Google Play, så det er ikke en nyhed at du har mistet genvejen til Android Marked:
http://www.nettips.dk/gadgets-sitemap/1422-android-marked-er-vaek
du bruger Google Play til at hente apps for fremtiden, eller indtil Google Play får et andet navn:
https://play.google.com/store

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-13 17:43

Forresten så bruger jeg ikke min Google konto til andet end opdateringer og hente nye gratis apps, kalenderen på min telefon er min Outlook kalender som automatisk synkroniserer med Outlook på nettet og dermed også med min computer og den kalender deler jeg ikke med nogen:
https://play.google.com/store/apps/developer?id=Microsoft+%2B+SEVEN
hvis ikke du kan afskille din private kalender fra din arbejds kalender på Google så brug en anden kalender, eller som du gør nu: En anden Google konto, men pas på at Google ikke opdager at det er samme person bag de 2 konti, da jeg fik min telefon og oprettede en Google konto til formålet, så fandt Google på en eller anden måde ud af at jeg havde en Youtube konto oprettet med Outlook mail adresse, og så blev de 2 konti slået sammen og det var slut med at få mail på min Outlook mail når der var nyheder på mine Youtube abonneringer, eller rettere mail går vistnok i Googles mailboks som jeg ikke vil bruge

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 11-06-13 00:33

Tak for svaret o.v.n..