/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Førtidspensionist tilskud til hund
Fra : jensviggo
Vist : 844 gange
20 point
Dato : 06-06-13 17:10

Man skal høre meget, men jeg lige har hørt er, at man som førtidspensionist kan få tilskud, hvis man har en hund eller flere, kan det ha sin rigtighed, jeg nægter at tro det, men man ved aldrig, derfor spørger jeg

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-13 17:11

Det lyder i hvert fald nget groteskt

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 06-06-13 17:26

jeg er selv førtidspensionist og mener jeg kender reglerne, så det lyder ret usandsynligt med tilskud til almindelig hund. Så det må være til en førerhund hvis man er blind eller en servicehund hvis man er ekstremt handikappet.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 06-06-13 19:59

Det passer ikke nogen steder, men det er sådan rygter bliver til alle os på førtidspension kan nu leve af at dyrke hunde det giver sku godt.
Nu er det sku vores tur til at leve ordentligt jeg vil køb en vandflyver for så kan jeg lande lige hvor jeg vil.
Men jeg lover at vinke til jer når i holder i kø på motovejen, jeg vil næsten ikke ændre mig tro mig sådan er jeg bare, jeg vil stadigvæk prøve at spytte på jer og gøre alt for at ramme jer alle sammen.
Man skal aldrig blive for fin til at spøyye på dem der ligger nederst

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 20:49

Citat
jeg vil stadigvæk prøve at spytte på jer og gøre alt for at ramme jer alle sammen.
Man skal aldrig blive for fin til at spøyye på dem der ligger nederst

Jamen dog: håber ikke du ligger nederst - endnu.
Men god Weekend - alligevel.
Og der findes forresten bedre og andre muligheder for at tjene 'fritids' penge på end importere og sælge (døde/mishandlede) hunde.
Det kræver bare lidt, for ikke at sige MEGET = penge, for at starte op - men så ryger pengene ind som en utæt vandhane = ligeså længe du orker det.
Bare et spøgsmål om bruge tænkeren.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 06-06-13 21:22

det er kun prins henrik der kan få tilskud til hund..men han er jo også perker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 21:35

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-06-13 22:06

Citat
Man skal høre meget, men jeg lige har hørt er, at man som førtidspensionist kan få tilskud, hvis man har en hund eller flere, kan det ha sin rigtighed, jeg nægter at tro det, men man ved aldrig, derfor spørger jeg

Det er en AND.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 06-06-13 22:13

Landevejsriddere kunne for ca 20 år siden få tilskud til hundefoder (nok derfor de altid havde hund med) men om de stadig kan det ved jeg ikke

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 23:23

Citat
Landevejsriddere kunne for ca 20 år siden få tilskud til hundefoder (nok derfor de altid havde hund med) men om de stadig kan det ved jeg ikke

De fleste er sikker på 'hjælp' uden egentlig at få det, nu omdage.
Samt de får sikkert STADIG prøver fra en Dyrlæge der skal afprøve nye (ting) og andet skidt!!!
samt fra en lokal slagter, som bare var glad for dyr (ikke en? hallal slagter, der hader hunde).

De hunde der går på landevejen, er som regel de mest trofaste du kan finde, da de aldrig bliver væk fra EJEREN, eller omvendt, og meget sjældne at finde ved et/hos et dyre internat.
Og findes de der, er de væk med det samme, da du aldrig får et mere trofast dyr.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-06-13 23:48

Citat
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-06-13 17:00
og jeg har en Q200 kulgrill

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Den største tåbe der findes her på Kandu må sandelig da være dig jensviggo -
det er dog de mest enfoldige spørgsmål du kan finde på at stille...

Og ikke nok med det, er du ikke mand nok til at indrømme du har taget fejl

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-06-13 00:13

marken84 hvorfor går du så højt op i hvem der har annulleret hvad

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-06-13 00:30

At i gider og gå ind i denne tråd

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-06-13 00:30

skytten49 det er da ikke noget du skal blande dig i overhovedet!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-06-13 00:42

Det må være varmen der 'pisser' brugere herinde.
Citat
At i gider og gå ind i denne tråd

Mig bekendt svarer du JO selv på dette indlæg > og ligger op til ballade

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-06-13 07:23

Kære jensviggo, ikke nok med at man får ekstra pension når man har hund, man får også børnepenge hvis din hund skulle få hvalpe, og det er også i orden for sådanne hvalpe kan sku gå hen og blive dyre end man regnede med, det er ikke billigt at få hvalpe i dagens danmark det kan jeg godt sige dig, det koster sku det hvide ud af øjnene.
Så heldigvis er det sådan at man kan søge om hjælp i disse hårde tider, det manglede da også bare.
alan57

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-06-13 07:56

Citat
Kære jensviggo, ikke nok med at man får ekstra pension når man har hund, man får også børnepenge hvis din hund skulle få hvalpe,

var det dælme da godt vi valgte en tæve denne gang.

Jeg tror liiige jeg skal have fat i kommunens pensionskontor, det må blive noget med tilbagevirkende kraft, for de vidste s'gi godt jeg havde hund da jeg blev tilkendt fp.

Meeen, går den, så går den.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-06-13 08:16

Troldepige det skal du sku ikke finde dig i og ja det er med tilbagevirkende kraft og en klækkelig bøde til denne kommune der prøver at snyde sine borger jeg er simpelthen rystet over at de tror at de kan slippe godt fra sådan noget, men sådan er det danske samfund blevet.
alan57

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-06-13 08:23

Citat
Troldepige det skal du sku ikke finde dig i og ja det er med tilbagevirkende kraft og en klækkelig bøde til denne kommune der prøver at snyde sine borger jeg er simpelthen rystet over at de tror at de kan slippe godt fra sådan noget, men sådan er det danske samfund blevet.
alan57

Ja, som jeg skrev, "går den, så går den", men det gør den dælme ikke her.

Der er desværre gået alt for meget kassetænkning i vores sociale system.

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 20 point
Dato : 07-06-13 08:55

du har ret de prøver at spare hvor de kan hele tiden, men folk burde også selv undersøge om de har ret til nogle penge, men det er ikke meget hjælp man får mere, selvom de kaldes ens sagsbehandler så er de faktisk myndighedernes sagsbehandlere, men det glemmer de bare at fortælle folk, sødt ikke?.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 10-06-13 08:44

Tak for svaret alan57.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-06-13 09:51

Citat
men det er ikke meget hjælp man får mere, selvom de kaldes ens sagsbehandler så er de faktisk myndighedernes sagsbehandlere, men det glemmer de bare at fortælle folk, sødt ikke?.

Ja, det er rigtig sødt.