/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Lammeskind i båd
Fra : svendgiversen
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 05-06-13 22:21

Jeg har medbragt en lille sort pudel i mit nye ægteskab, vist lidt forkælet efter nogens mening,
den har et par kurve med lammeskind i bunden, som den er meget glad for...

Somme tider, når vi skal et og andet hvor hunden er med, tager vi også et af lammeskindene med,
så har den et sted at være, et hjemligt holdepunkt, men så i dag da vi satte vor nye jolle i vandet,
foreslog jeg at vi også tog et af lammeskindene med i forstavnen af båden,
så kunne jeg ro, min kone kunne sidde bagi og dirigere og lille Debbie kunne slappe af foran...

Men ak, min nye kone nægtede pure at have lammeskind med i vor lille robåd,
hvad er der galt i min tanke gang, hun, ikke jeg, har en fortid som sømands kone,

hvorfor kan man ikke have et lammeskind med i en sejler jolle?

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-13 22:31

He-he
Du kan jo spørge din kone
Jeg har sejlet hele mit liv og har aldrig hørt at der skulle være noget til hinder for lammeskind om bord. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om evt. overtro eller normer i den forbindelse.
Og det lille pus skal da have sit lammeskind

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 05-06-13 23:29

Hvis ikke lille Debbie får lov til at få sit lammeskind med i jollen, så synes jeg sandelig, at det er på tide, at du skifter konen ud!!!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-06-13 08:13

Hmmm, det eneste jeg kan komme i tanker om er, hvis din kone synes du pylrer om hunden, bruger for meget tid på hunden i stedet for hende, eller noget i den stil.

Vores nye hundehvalp har et fleece-tæppe i sin seng, og det tager jeg med når vovse skal med. Det bliver også brugt i cykelkurven, og i den taske vi har hende i når vi skal med bus eller tog.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 06-06-13 09:52

Når hunden har sit tæppe - lammeskind - kurv eller hvad ved jeg, så har den et fast holdepunkt og kan falde til ro, hvilket også må være til glæde for dens mennesker.

Jeg forstår ikke din kones holdning, for det kan give både hunden og jer ro når i er en tur på vandet.

Forskal, du kan tage hunden med på en lille ro tur og lade konen blive hjemme, så kan hun tage en tur i båden alene bagefter.

PS: min hund har også to lammeskind at ligge på, så kan den vælge hvor den vil ligge, og er det væk, vandre den hvileløst rundt.

Jeg håber din hund får sit lammeskind med rundt, også i båden. Husk redningsvest til den.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-06-13 12:57

Nu er det kun en lille jolle og vi ror kun kort langs kysten,
der kan svulpe vand ind, så der er risiko for at lammeskindet bliver vådt,

min kones begrundelse for fravalg af Debbie s lammeskind...

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 06-06-13 14:31

Så må lille Debbie have en vandafvisende thermopude med på jolle-turene:

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundeseng_hundekurv/hundepude/oval/181493

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-06-13 15:40

Vådt lammeskind--hvilken skandale
Hvad med stakkels Debbie? er hun måske vandtæt?
Måske du skulle bytte konen (den skrækkelige kvinde) med en tørretumbler

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-06-13 15:45

Hvorfor kan man ikke have et lammeskind med i en sejler jolle?

Du må lave et væddemål. Kan lammeskindet holde til vand eller ej?

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 06-06-13 22:04

har aldrig set en lam der er smeltet i regnvejr den bliver tør når den har rystet sig

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-06-13 22:09

Citat
har aldrig set en lam der er smeltet i regnvejr den bliver tør når den har rystet sig

Og hvis den er for længe om at tørre, så kan den ende med, at være en omvandrende græsplæne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 23:31

Det har sikkert noget at gøre med at vand ikke kan trænge ind/ ud - i bunden af pelsen og derfor ligger og rådner indvendigt, på grund af indtrængende vand fra indersiden af pelsen, men kun en teori.

Men hvorfor har man så hunde ombord på skibe, de fleste er jo total vandtætte
og kan ikke engang synke - med et menneske på ryggen/ (vandhunde) ikke en Pekingeser.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 23:34

Og hvad havde dét så lige med et lammetæppe at gøre, Færingerne = deroppe nordpå, smider dem i vandet og sejler dem/ heste og andet godtfolk til grønne græsgange og ingen drukner > der oppe.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-06-13 10:08

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : TOBIAS41

Dato : 25-09-13 22:33

Jeg ville ikke tage et med i en båd, hvis der kommer vand på bliver det klamt- tro mig!
Hunden skal også lære at klare sig uden og lære at gøre noget selv- det er sundt for den:)