/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
sene højhalsede
Fra : svendgiversen
Vist : 1099 gange
75 point
Dato : 04-06-13 20:45

Vi har lige oplevet en mærkelig fugleflok her på Flensborg fjord,
det var en gruppe på hele ti højhalsede svømme fugle, de lignede mere gæs end ænder,
ret hvide på siderne og hovedet, ellers brune, men med sorte kinder...

De kom pludselig, holdt tæt sammen hele dagen, og nu her til aften fløj de sammen nordpå,
de kan da ikke nå til Sibirien nu så sent for at yngle, hvilken slags fugle mon det drejer sig om?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-06-13 20:53
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-13 21:36

Meget tæt på, men de var mere hvide på siden af hovedet med mere markerede sorte kinder,

men en fantastisk fugle billed serie som jeg ikke kendte...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-06-13 23:07
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-13 14:25

Godt forsøgt katekismus

men de var mere højhalsede med lang lodet hals, mere som de gæs pivo viser ovenfor.

Nu er de fløjet, jeg tror (for) sent nordpå, og vi får måske aldrig opklaret hvilken slags fugle,
det kunne jo også være svaner, men de er jo hvide som voksne, og ingen har jo 10 unger.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-06-13 15:55

Kan du genkende den her:

kortlink.dk/chn9

http://www.bt.dk/danmark/boender-vil-skyde-totalfredede-gaes

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-06-13 16:18
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-13 16:37

Nej pifo
de var slet ikke så sort hvid stribede på kroppen, kun ret hvide hoveder med sorte kindbakker,
eller brun hvide som ænder eller svane unger, men med lang lodret hals som gæs.

Og også nej, katekismus
jeg ser ingen der ligner i dine link.

Hvis de kommer tilbage sender jeg flere data, ellers glem dem, så dør de nok langt nordpå?

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 75 point
Dato : 05-06-13 16:45
Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-13 21:05

Tak for svaret pifo.

Ja, det er temmelig sikkert den...