/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Strømstyringplan ændre sig hele tiden.
Fra : rubse
Vist : 420 gange
98 point
Dato : 04-06-13 09:57

Jeg har et stort problem med min strømstyring. Jeg har levono T500, Win 7.
Det en gammel skole computer.

Mit problem er at den skifter selv indstilling og opretter nye plan'er, hvis jeg sletter dem der er oprettede. Der er windows egne som "Strømbesparende", "Blanceret" og "Høj ydevene"
Men jeg har 8 forskellige strøm planer, og de kommer tilbage selv om jeg sletter dem "Permenet"

Problemet er at den automatisk vælger en indstilling den har oprettede der hedder "Viden Djurs Baggrund" som gør at den går i Slumre efter 20 min.. hvilket er træls når min pc tit bliver brugt til film og musik.
Og det er fornylig den er begyndt på det, har ellers haft den i 3-4 år, hvor den ikke har lavet dette nummer.

Har prøvet at installere ny powermanger, har også prøvet lave en ny bruger hjalp intet, og vil godt undgå formatering, hvilket det ender med hvis ingen kan hjælpe.

Nogle der har nogle ideer til hvordan jeg får det væk!

Taak på forhånd.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-06-13 12:30

Hvis du ikke selv har oprettet den, med det navn, kunne det være virus? eller noget du har hentet ned uden at vide det.
Prøv at ryd op med dette:

http://www.wisecleaner.com/wiseregistrycleanerfree.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-06-13 12:33

Gammel skole PC.
Håber du selv har installeret styresystem efter du har fået den, ellers var det noget du skulle have gjort SIDSTE ÅR.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-06-13 08:53

Lyder som om du har installeret et program fra http://www.videndjurs.dk/ som laver disse ting.

Find programmet i tilføj/fjern programmer, og afinstallere dette.

Kommentar
Fra : rubse

Dato : 05-06-13 23:56

Jeg har desværre ikke formateret den. ikke orkede, ved jeg burde men.
Men derfor ville gerne finde løsningen eller grunden til problemet.

Fordi min pc ellers køre optimalt og jeg gerne vil beholde den sådan da jeg ikke har tid til at formatere den.

Virus, tror jeg ikke, har dog scannet den uden held.

Og et skole program meget muligt, men ikke et der er vist eller køre i joblisten.
Lidt det der undre mig at ingen underlige eller ukendte programmer køre i joblisten.

Lidt mere hvis nogle kendte til det, så jeg muligvis kunne finde en anden løsning end formatering.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 12:24

Du kunne prøve systemgendannelse?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-06-13 18:54

har du checket Tilføj/fjern programmer ??

Kommentar
Fra : rubse

Dato : 07-06-13 21:37

Systemgendannelse eller formatering, lidt det samme.
Som jeg gerne vil undgå, men hvis jeg ikke selv finder eller får svar er formatering jo bare løsning, easy.

Har tjekket kan ikke finde noget skolerelateret eller noget der squ virke underligt.
desværre -.-

Kommentar
Fra : rubse

Dato : 07-06-13 21:43

Tror faktisk efter at have kigget igen, fandt jeg noget der hed pwrmgrusersession, som hed Surveyor Agent under tilføj fjern programmer.
Tror der ligner mit problem, hvis det er i så fald, har jeg jo svar. men venter lige og ser om det virker.

Kommentar
Fra : JegErHer