/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Havefliser overflade-behandling.
Fra : kai-d
Vist : 4193 gange
300 point
Dato : 03-06-13 22:44

Rengøres havefliser grundigt for smuds og alger hvad kommer man så på beton-fliserne for at mætte overfladen igen.
Mvh. Kai.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-06-13 23:24

Du skal blande 1 del Rodalon med 9 dele vand

Er tidligere nævnt her på kandu, så jeg skrev det ned, men må ærligt indrømme at jeg ikke har fået afprøvet det, men hvis du søger her på siden, kan du sikkert finde det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-13 23:56

Intet........

Fliserne får tid efter anden en patina af alt muligt mellem himmel og jord der sidder fast i porrerne, derfor bruger man ikke mere højttryksrens mere da det gør overfladen lidt for porøs.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-06-13 02:57

Du kan da prøve en cementbaseret "murmaling"

Accepteret svar
Fra : twitt

Modtaget 300 point
Dato : 04-06-13 11:34

Jeg er ved at vende min Holmegårds sten. De var slemt plaget af flisepest og jeg syntes ikke, at resultatet af rens med midler mod flisepest blev særlig godt. Men efter rens og en gang klorin/vand blanding ser de nu ud som nye. Bagefter har jeg tænkt mig at imprægnere dem med det her:
http://www.danfugesand.dk/danfast-danfugesand-danfugestenmel-fugesand-fra-dansand/dansandr-impraegnering/

Så må jeg se, hvor længe det holder

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-13 16:52

Lad være med at højtryks rense, brug lidt eddike syre, ikke fortyndet under 20 %,
lad det sidde et par dage og skyl det væk, og så behøver du ikke at gøre andet...

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 04-06-13 17:37

læk en gang sand over fliserne om vinteren så er di rene til foråret og kan fejes så er den klaret

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 04-06-13 23:09

Tak for svaret twitt.

Mange tak også til øvrige svar.

Mvh. KaI.