/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken havetraktor
Fra : Backstage
Vist : 492 gange
50 point
Dato : 03-06-13 21:33

Hej

Jeg har en græsplæne på ca 1500-2000 m2
Jeg ønsker en havetraktor som kan slå denne, og også meget gerne en der kan bruges til andre ting som snerydning, gårdrive osv. med tiden
Prismæssigt skal den helst ligge omkring 13-15.000
Den skal være ny
Jeg har primært kigget på normale traktorere frem for dem hvor det er foran, fordi de er billigere og der er mere tilbehør

Jeg har kigget
Husqvarna LTH 154
MTD LG175H og LG200h
Cub cadet 1018 (som dog lige er lidt dyr)

Derudover har jeg også set lidt på understående
Craftsman
Stiga
Jonsherred
Texas
McCulloch
mv.

Men jeg er endt med at blive mere forvirret end klog. Synes det er svært at gennemskue hvad forskellene er, hvorfor nogle er dyrere end andre osv. De ting man kan sammenligne siger ikke meget om det.

Så kender du noget til kvaliteten, er der mærker du kan anbefale, er der mærker du ikke kan anbefale osv. så skriv endelig :)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-06-13 21:59

Når jeg kigger på havetraktorer, ser mange af dem forbløffende ens ud, såvidt jeg kan se er det ofte kun farven og navnet der er forskellen.

Når det er sagt, har jeg i over 20 år haft plænetraktorer, og har gode erfaringer med Jonsered, den første jeg havde fik jeg med som brugt ved køb af sommerhus, den holdt ca 15 år, kun med årligt olieskift, ladning af og nyt batteri ind imellem, og en ny drivrem eller to. Den "døde", da jeg kørte ind i en træstub, det ødelagde skjoldet, reparationen ville være dyrere end den var værd. Købte samme maskine for 3-4 år siden, kører som forgængeren.

Men, udfra udseendet ligner den mange andre, så det vil ikke undre mig om masser af traktorer er helt magen til.

Kommentar
Fra : Arladude

Dato : 04-06-13 16:49

Hej backstage

Min svoger havde en knækstyret Stiga og den var ubehagelig at køre på sagde han
Fordi deres plæne er fuld af skrænter hvor han næsten væltede om på siden når han dejede rundt !!

Blot til info .

Arladude

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-06-13 18:55

Citat
Når jeg kigger på havetraktorer, ser mange af dem forbløffende ens ud, såvidt jeg kan se er det ofte kun farven og navnet der er forskellen.

Enig. I går var jeg i en Have-maskin center. (Blot efter en rem til min fræser). Der stod dusinvis af forskellige havetraktorer og Riders.

Sammenligner man de forskellige typer,er de bygget op,på samme måde. Det kan nemt være at der kommer flere mærker,ud fra samme fabrik.

Opdagede forresten,at McCulloch,(Et gammel US mærke) nu er ejet af Husqvarna.
Så der sker sikkert også opkøb af hinanden.

Citat
Min svoger havde en knækstyret Stiga og den var ubehagelig at køre på sagde han
Fordi deres plæne er fuld af skrænter hvor han næsten væltede om på siden når han dejede rundt !!

Det tror jeg så ikke,har noget med mærket at gøre. Det er naturloven,der her træder i kraft.
Har en kvindelig bekendt der bander over,hun ikke kan slå græs,op at en stigning. Det tror da pokker,at hjulene fedter rundt,i det nyslåede græs.

M.