/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
default user
Fra : return
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 03-06-13 14:38

hej

nogen der måtte vide hvordan man laver en Default user af en standard user
i windows 7 64 bit version ?

gerne med en udførlig fremgangs måde på hvordan man laver såden en

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-06-13 15:43

I Windows 7 er der en "bruger" der hedder default. Det er den brugerprofil der bliver kopieret når man laver en ny profil i brugerkonti eller når du opretter en bruger under Administre, ved at højre klikke på Computer.

Er ikke sikker på hvad du mener med standard user, så kan du ikke forklare/fortælle hvad det er du prøver og opnå med en standard user?

Kommentar
Fra : return

Dato : 03-06-13 16:39

webnoob

hej

det jeg prøver er at jeg har lavet en stationær pc med og i den er der en konto med en standardbruger og den standard bruger skal jeg have lavet til en default user så man uanset hvor mange konto man måtte lave vil de altid være de være ens

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-06-13 17:30

ikke muligt, det er jo derfor man har flere konti for at de ikke skal være ens, ellers kunne man jo lige så godt bare logge på med samme ID.

Det man kan er at ligge ting ind i Default User, = alle nye bruger vil få disse ting
eller ligge ting ind i Public User (All bruger) = de ting vil visses hos alle, PLUS deres egen ting, EKS. et ikon på skivebordet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-06-13 19:28

Som JegErHer skriver så kan det ikke lade sig gøre. Den Default user der er i Windows 7 kan man ikke logge ind med, den bliver sam sagt brugt til at kopiere når man opretter en ny bruger på computeren.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-13 11:57

I XP gjorde man:

1. oprette en bruger med admin og bruger rettigheder
2. tilpas skrivebord, genveje, printere og div programmer, du må bare ikke aktivre mail konto
3. log af som den bruger og log på som administrator
4. åbn stifinder og åbn for at se skjulte filer
5. åbn den bruger du netop har været på med så du kan se alle filer/mapper
6. márker det hele og vælg kopier
7. åbn mappen "default" og indsæt, ja til at overskrive
8. nu får alle brugere det samme skrivebord mv.
9. dette er ikke teestet på en win 7, men mener du skal bruge samme mappe (default) ellers er det "public" mappen du skal bruge.

husk at tage backup af default/public mappen først

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-06-13 12:00

ups glemte lige

når du med den bruger er færdig skal du huske at fjerne adm rettigheder
skal kun have alm bruger rettigheder..

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 05-06-13 08:01

Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-06-13 09:00

Citat
så man uanset hvor mange konto man måtte lave vil de altid være de være ens

De vil stadig ikke altid være ens, de er bare ens (indeholde det du kopierede) ved første login