/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
hviken uddannelse kan bruges i udlandet
Fra : slili
Vist : 805 gange
50 point
Dato : 02-06-13 19:47

hey..

jeg vil meget gerne flytte til Berlin en gang i fremtiden, da jeg simpelthen elsker den by..

bor selv i en lille by i lille Danmark..

pt går jeg på gym på andet år..

jeg vil naturligvis have mig en god og nyttig uddannelse, da det er vigtigt idag.

jeg tænker derfor lige lidt længere frem og vil prøve og finde ud af hvilken uddannelse jeg kan bruge i udlandet, med det mener jeg. altså en uddannelse hvor det vil være nemmere at finde et arbejde inden for min uddannelse som jeg kan beskæftige mig med...

selv ønsker jeg dog at læse jura, men det kan jeg jo nok ikke bruge i udlandet.

ps er ikke særlig god til tysk, men vil væære i stand til at lære det på 2 år, da jeg trods alt har haft det nogle år i folkeskolen..

hvad vil i anbefal en ung knigt som mig at gøre

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-06-13 20:11

At koncentrere dig om din uddannelse i gymnasiet og få styr på dine stavekundskaber -
så er det helt sikkert det bedste sted at spørge hvor du uddanner dig...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-06-13 20:12

At koncentrere dig om din uddannelse i gymnasiet og få styr på dine stavekundskaber -
så er det helt sikkert det bedste sted at spørge hvor du uddanner dig...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-06-13 20:17

I øvrigt interessant at se hvordan tingene forandrer sig over kort tid...

Citat
har tænkt lidt over det med at flytte til kbh...

før ville jeg bo et sted hvor der skete noget og hvor der var mange butikker...

jeg har nu tænkt lidt over det og er blevet lidt klogere, efter at jeg har læst lidt herinde....

før havde jeg nogle krav, de er nu ændret, og jeg vil u være mere ansvalig med mit valg..

som sagt vil jeg gerne til KBH, jeg ved der er rigtig mange års ventetid, men sån er det jo bare...

nogen har anbefalet fremmedlej, men det vil jeg ikke... ( ved heller ik hvad det er), tror det er noget privat...

jeg vil leje gennem en boligforening, da jeg så føler mig mere tryg...

her er kort lidt om mig selv..

jeg er en ung gut med et lille barn ca 6 mdr.... har et fuldtids job, hvor jeg tjener nogle gode penge... har en dejlig BMW og mangler ikke penge..

har en feeedddd opsparing så økonomisk har jeg INGEN problemer...

til at starte med blev jeg skræmt af folk, som sagde at det var vildt dyrt i kbh, har kikket lidt på det..

og blev overrasker, troede det var meget dyre, jeg betaler næsten mere her i jylland end i KBH.. så huslejen er ikke høj til dem i KBH som tror de betaler mere end os andre..

men nok om det..

her er så det jeg søger..

som sagt har jeg et lille barn og skal starte med at studere om ca 13 måneder...7

det vigtigste for mig er at bo et sted hvor er er lidt liv, her mener jeg at der skal være butikker og mennesker.. gider ikke bo et kedeligt og stille sted..

dernæst skal det være muligt for mig at finde noget børnpasning, dagpleje, vuggestue eller andet...

deet må også meget gerne ligge centralt..

og til sidst hvilke boligforeninger har lejligheder på nørrebro, da nørrebro er et af de steder jeg godt kunne tænke mig at bo..

ps hvor vil i anbefale mig at søge

Kommentar
Fra : slili

Dato : 02-06-13 20:23

naturligvis, ændrer man sig med tiden..

du må meget gerne lige fortælle mig, hvor du ser stavefejl i det jeg har skrevet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-06-13 20:25

Jeg kender dig ikke, og jeg har ingen, absolut ingen anelse om, hvem du er, hvad du interesserer dig for, hvad du er god til, hvad du er mindre god til osv., og derfor vil du ikke få et brugbart svar, med hensyn til, hvilket fag/håndværk/uddannelse du skal tage!

Du skal følge det, du brænder for,- det du er god til, og ikke hvad jeg mener, er et godt og vellønnet job i udlandet.

Find nogle gode sunde interesser, giv den en ekstra skalle i skolen, og koncentrer dig om, hvad der interesserer dig og hvad der er det bedste for netop dig!

Og drop det med at tænke om det kan bruges i udlandet. Alt hvad du finder spændende, bliver god til og brænder for, kan bruges overalt på denne jord, så koncentrer dig her og nu om at få en god gymnasietid!

Kommentar
Fra : slili

Dato : 02-06-13 20:30

det du siger er helt korrekt...

men tænker også meget over at gøre det jeg brænder for, og det er nemlig jura, men det kan jeg bare ikke bruge udlandet..

og vil helst ikke bruge 5 år på uni, hvis ik jeg kan bruge det til noget, hvis jeg flytter til Berlin

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 02-06-13 20:54
Kommentar
Fra : slili

Dato : 02-06-13 21:11

nøj hvor var det nogle gode links..

da jeg læste den første, tænkte jeg du helt havde misforstået hvad jeg ville. nemlig at flytte til berlin og arbejde der..

men efter det andet link fik jeg svar på det jeg ikke troede var muligt..

det er så genialt, sproget bliver dog en udfordring. er nemlig elendig til english og kan kun lidt tysk..

men håber det kan lade sig gøre for mig, bare det at kunne tage 1 semester eller 2 i Berlin er nok..

det vil få mig til at blive afklaret med om det virkelig er det jeg ønsker

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-06-13 21:36

Citat
det er så genialt, sproget bliver dog en udfordring. er nemlig elendig til english og kan kun lidt tysk

Du får ikke en tysker til at tale engelsk frivilligt selv om han kan, franskmænd nægter både tysk og engelsk.

Det kan være ærekærhed og dyb nationalitetsfølelse, men tusind års fjendskab og krige fornægter sig heller ikke.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-06-13 23:13

Kære LuffeA

Jeg bor jo hernede i trekanten Tyskland/Frankrig/Luxembourg og taler dagligt med tyskere og franskmænd.

Hvad angår tyskernes manglende villighed til at tale engelsk, er det min erfaring at mange rent faktisk forsøger sig på engelsk, hvis de står overfor en ikke tysktalende, men de er generelt meget usikre og bange for ikke at tale korrekt.
Vi har jo også alle lært en smule tysk i skolen, så hvorfor ikke prøve at tale sproget, hvor vi er?
Alle er meget positive overfor mit fejlfyldte tysk.

Hvad angår franskmænd: De kan for de flestes vedkommende ikke tale andet end fransk.

Skal vi ikke se at få lagt "tusind års fjendskab og krige " bag os?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-06-13 02:12

Jeg er ikke enig med Frieda.

De fleste, ikke helt gamle, franske har haft engelsk i skolen og forstår en hel del. Men de fleste er bange for at praktisere det. Fransk er et meget grammatisk sprog - som tysk- , derfor er der en skræk for at gøre forkert. og derfor svarer de fleste, at de ikke kan engelsk.
Men rent faktisk går det godt med engelsk til franskmæng bare man taler langsomt og tydeligt. Spørgsmål kan vendes så svaret bare er ja eller nej.

Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 03-06-13 11:38

Tak for svaret katekismus.