/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Forfulgt af sokker.
Fra : ebg_888
Vist : 969 gange
100 point
Dato : 02-06-13 18:16

For en uges tid siden tilmeldte jeg mig Google i forbindelse med, at jeg ville købe apps på Google Play.

På nogenlunde samme tid havde jeg ledt på internettet efter sokker og efter tilbehør til min nye smartphone.

I den forløbne uges tid er jeg nærmest blevet forfulgt at sokker - overalt, hvor jeg bevæger mig hen på internettet, selv her på Kandu, vrimler det med sokke-reklamer.

Det er måske nogle målrettede reklamer, som Google har arrangeret, tænkte jeg - og loggede derfor ud af Google.

Men nej, jeg slap ikke så let, sokkereklamer sniger sig ind overalt, samt reklamer med tilbehør til lige netop den mobiltelefon, som jeg har købt.

Det er fandeme uhyggeligt!!! - hvordan slipper jeg fri?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 02-06-13 18:29

http://www.version2.dk/artikel/saadan-framelder-du-dig-googles-maalrettede-reklamer-30111

Du kan vel afmelde din Google-konto helt, eller framelde dig Googles målrettede reklamer.

Mon ikke, at det er det, som Google lever af?

Google kender nok alt til folks færd på internettet, og sælger vel oplysningerne til virksomheder?

Men lidt uhyggeligt er det, at blive kigget over skulderen på den måde

Kommentar
Fra : prio

Dato : 02-06-13 18:33

Egentlig forstår jeg ikke, at reklamerne ikke forsvinder, bare du er logget ud, for der kunne jo sagtens være flere, med forskellige interesser, der benyttede samme computer.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-06-13 18:51

det er i den grad målrettede reklamer. din færden på nettet bliver registreret og overvåget konstant.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-13 19:34

Citat
det er i den grad målrettede reklamer. din færden på nettet bliver registreret og overvåget konstant.

Det fandme uhyggeligt - det der.

Hvis du ellers læser hvad der står i din BROWSER, så bruger Google COOKIES
http://www.gratisimage.dk/image-0C23_51AB8198.jpg
Slet dine cookies/ lav en diskoprydning og problemet burde være væk? indtil næste gang.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-13 19:38

Ellers kan du også vælge at fravælge 2/ eller 3´die parts cookies i dine browser indstillinger.
http://www.gratisimage.dk/image-6672_51AB82D0.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-A6A2_51AB82D0.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-13 19:40

Du skal fjerne X ved billedet, jeg viser.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-13 19:46

Citat
Du skal fjerne X ved billedet, jeg viser.

Eller omvendt, min er uden X og jeg søger rigtig meget på nettet/ også køb på sider, og har kun været ude for det engang, og det var for mange år siden og det var på en XP home.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-06-13 20:15

Jeg bliver kun forfulgt af halve sokker, altså halve par når jeg har vasket

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-13 20:24

Google sporer også dine søgninger og det kan du ikke forhindre ved at slette cookies, men du kan gøre en del ved at installere nogle tilføjelser i din Firefox browser:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/trackmenot/ indstil den til at dække alt
også Ghostery er en must at have:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/ghostery/ hold den opdateret og marker alt
og så helt slippe for de irriterende reklamer:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/adblock-plus/ tilføj eventuel flere filtre
og brug så en anden og mindre snagende søge tjeneste i fremtiden, Google lever af reklamer og tjener mange millioner $ ved at levere målrettede reklamer til din fornøjelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-13 20:26

Citat
Du kan vel afmelde din Google-konto helt
ikke hvis det er en Android telefon, men du kan lade være at bruge den konto til andet end Google play

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-13 21:31

Citat
Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål

Beklager, jeg er havnet på en side, hvor JEG, heller ikke burde VÆRE..på
MEN, man bliver forfulgt!!!! af ''kager''
Om man afmelder sig eller EJ, så er der efter min erfaring FØRST problemer med
alle de ? sider jeg engang har afmeldt mig fra = Ups - jeg var i live igen = masser af spam.
Citat
Google sporer også dine søgninger og det kan du ikke forhindre ved at slette cookies, men du kan gøre en del ved at installere nogle tilføjelser i din Firefox browser:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/trackmenot/ indstil den til at dække alt
også Ghostery er en must at have:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/ghostery/ hold den opdateret og marker alt
og så helt slippe for de irriterende reklamer:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/adblock-plus/ tilføj eventuel flere filtre
og brug så en anden og mindre snagende søge tjeneste i fremtiden, Google lever af reklamer og tjener mange millioner $ ved at levere målrettede reklamer til din fornøjelse

Mig bekendt kan Google ikke få ret meget andet at vide, end andre og endnu værre browsere, som samler oplysninger om browser- historie = bare for at videregive det hele til Google..
IGEN

Men denne GANG via såkaldte plugin´s, som ryger direkte til ? gæt selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-13 21:35

Citat
Jeg bliver kun forfulgt af halve sokker, altså halve par når jeg har vasket

Hold da kævle hvor jeg lige grinte dér.
masser af slagsen, men altid huller i gen-parten.
Og hvad skal man så med resten tage dem under et par med den rigtige farve osv
til vinter.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 02-06-13 23:20

Så er det da godt det ikke var dildo og glidecreme du søgte. Specielt ikke hvis i er flere der bruger samme maskine. ;)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-13 00:11

Citat
Og hvad skal man så med resten [Waaauw] tage dem under et par med den rigtige farve osv
til vinter.

Man køber 2-5 par af samme slags, de ligger jo mange gange i bundter alligevel.

Tager man så "hul" på en sok eller der forpupper sig en gemmer man modparten, næste gang det sker har man 2 halve der kan spares.

Jeg havde for 4 år siden et par dyre sko, den ene blev væk, jeg gemte den anden i et halvt år i et lille håb, men smed den så ud.
Du får lov at gætte een gang hvad der så skete 14 dage efter

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-06-13 14:43

- kære Luffe, du fik forhåbentligt ikke demonteret det forkerte ben!!!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-06-13 07:40

Citat
Man køber 2-5 par af samme slags, de ligger jo mange gange i bundter alligevel.

Lige præcis.

Her er det så heldigt, at ungerne kun vil gå i sorte strømper, og så har jeg købt 10 ens par på tilbud i Netto.
Så det er længe siden jeg har smidt et helt par strømper ud, bare fordi der var hul i den ene.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-06-13 13:16

Citat
Jeg bliver kun forfulgt af halve sokker, altså halve par når jeg har vasket

Her har du løsningen:

http://www.peninna.dk/?p=372

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 05-06-13 20:49

Tak for svaret mig-selv.