/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Opret direkte links med VLC media player
Fra : McBobo
Vist : 394 gange
200 point
Dato : 02-06-13 13:19

Hej Kandu...
Er der nogle som kan hjælpe mig med hvordan man kan afspiller et direkte links med VLC media player/Media/Open Network Steam/Network/Play på sin hjemmeside?

I stedet for at man skal åbner VLC media player, for derefter at kopier media Url adressen.

Det skal være sådanne at når man trykke på et links på sin hjemmeside, så åbner VLC media player automatisk og afspiller media-filen.

McBobo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-13 13:22

Det er fordi din VLC player ikke er sat som standart fremviser.

Ellers skal du bare linke direkte til din film på nettet og den åbnes

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-13 13:24

Du kan? måske markere linket - og højreklikke på det og vælg åben med - og så vælg VLC til at afspille den type

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-13 13:25

Men, hvis det er din egen hjemmeside, så kan jeg ikke fostå at man skal tvinges til at bruge en speciel player, det får man ikke mange gæster af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-13 14:40

Det er brugeren af siden som skal vælge hvordan links skal behandles, altså i tilfældet her åbnes med en player som er på computeren, du kan indstille på din computer eller i din browser hvad der skal ske når du klikker på et link
Ejeren af siden kan ikke bestemme hvordan et link behandles på en besøgendes computer, der kan indbygges en afspiller på siden som starter automatisk eller ved at klikke på playeren, men links kan sidens ejer ikke bestemme hvordan en besøgende skal håndtere og den besøgende kan have sat sin sikkerhed sådan at en eventuel player på siden blokeres

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-13 15:07

Citat
men links kan sidens ejer ikke bestemme hvordan en besøgende skal håndtere

Det kan man nu godt, men det kræver en del til kodning af hjemmesider.
Og heller ikke noget der kan anbefales, da besøgende ikke vil installere playere eller plugins som de ikke vil have eller er utrygge ved.
Så nøjes med et almindelig link som aå bare åbner sig i den player som den besøgende nu engang har.

Annuller spørgsmålet
Fra : McBobo

Dato : 02-06-13 20:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål