/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tivoli Radio
Fra : BerndJ
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 31-05-13 23:06

Har for et par år siden købt en Tivoli radio (ca. 1.000 kr). Den er begyndt at "skratte" helt vildt meget når jeg tænder og/eller slukker og når jeg skruer op eller ned for lydstyrken. Jeg har flere gange givet den kontaktspray - desværre UDEN held. Er der andet at gøre??

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-05-13 23:13

Hvor har du givet den kontaktspray?

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 31-05-13 23:22

På tænd og slukknappen og lydstyrkek appen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-13 23:28

Ny potentiometer

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-13 05:14

du skal altså sprøjte kontaktrens ind i,.. volumen og, eller tænd sluk knapperne / potentiometerne,... så virker det normalt (fjerner skratten)

hvis du fjerner bund, top, eller en sideplade,.. nogle gange trække hele indmaden ud,
kan du se et lille hul / sprække hvor kontaktrens skal sprøjtes ind,

det er ikke nok du sprøjter uden på 'knapperne',...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 01-06-13 09:39

Nu ved jeg ikke hvad der er i din kontaktrens, men jeg ville være mere tryg ved et nyt potentiometer eller et par dråber vaselinolie/symaskinolie på potetiometerbanen.
vh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 01-06-13 09:40

Tak for svaret EA_HS. - Ja ... det du skriver lyder naturligvis meget logisk og fornuftig. ... I den forretning hvor jeg i sin tid købte radioen, og hvor jeg også købte kontaktsprayen, sagde man, at jeg "bare" kunne spraye "ovenpå" ... og autoritetstro (eller smådum ??) gjorde jeg som de sagde ... uden held. Nu vil jeg prøve dit forslag - TAK for det!!