/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Syn og bremser
Fra : mig-selv
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 29-05-13 21:21

Ikke en forklaring på at de skal virke? det skal de men.
BAGBREMSER direkte - kabel/ stang/ ikke hydraulik
MEN hvor dårligt/ godt skal de virke?

Skal den bremse/blokkere bare ved at der sidder en flue på bremsen (har aldrig oplevet det)
Eller skal der 50KG til, bare for at træde pedalen ned/ før den blokkerer/ hvilket er en dårlig íde.



 
 
Kommentar
Fra : trimare46


Dato : 29-05-13 22:42

taler vi om veteranbil

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 50 point
Dato : 30-05-13 03:25

Jeg tror ikke mig-selv vil stille et bilspørgsmål under motorcykler, så mon ikke det drejer sig om en MZ eller Java.
Den skal selvfølge lige have en mulighed for nænsom bremsning, så 30-40kg for en fuldbremsning vil nok være passende.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv


Dato : 31-05-13 21:16

Tak for svaret hjkofoed.
Så mangler jeg bare om den skal kunne BLOKKERE baghjulet?
Men går ud fra at du ved =
Citat
for en fuldbremsning vil nok være passende.

= mener hvad Loven siger at MAX bremselænge må være, ved forskellige hastigheder.

Og hvis jeg skulle bruge de kilo du angiver, så ville jeg ikke turde køre på dén, og den er forresten synet med de samme, uden problemer, bremserne har bare ikke været brugt ret meget siden sidste syn, - tror jeg bare skal bruge 5 / 10 Kg og den bremser som Loven foreskriver? dog skal der mere til at for at få dækket til at brænde gummi.
Men det er stadig meget (kilo), i forhold til hydrauliske bremser, med eller uden blokerngsfri/GPS bremser eller hvad det kaldes nu omdage.


Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 01-06-13 04:19

Tak, er helt enig. Du har nok også ret i din vurdering af fuldbremsning - ved en blokade risikerer man at baghjulet overhaler forhjulet, og så ryger man på r....,
men jeg tror den skal kunne blokere ved ekstremt pedaltryk et eller andet skal de jo måle efter.
Min antagelse drejer sig om stilstand på rullefelt.
Ved kørsel i virkelighedens verden vil blokade indtræde tidligere, du ved alt det der teoretiske omkring "kræfternes parallelogram"

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173636
Tips : 31664
Nyheder : 719565
Indlæg : 6383609
Brugere : 218258

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste