/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Led strip til belysning på bygning
Fra : olavur
Vist : 687 gange
200 point
Dato : 28-05-13 11:57

Hej
Er der nogen her inden der har erfaring med LED Strip? Vi skal have påmonteret et skilte med firmanavn på en firmabygning, og hvor jeg får har tænkt halogen/neon skilte som en løsning, tænker jeg om ikke nogle LED strip vil være en lige so god løsning. Firmanavnet består af 10 bogstaver, og jeg tænker en højde på ca. 50 cm på hvert bogstav. Jeg har kigget lidt på Dream Color Strip, men jeg aner ikke om det kan bruges til opgaven, men besparelsen i forbrug, samt muligeden for farve-ændringer er meget tiltalende.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-05-13 12:55

Jo,.. selvfølgelig kan du det, hvis du mener 'lysende bogstaver / tal',.. !

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=led+strip&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR12.TRC2&_nkw=led+sign&_sacat=0

til BElysning af emner / skilte på stor afstand, er led lys ikke så velegnet (endnu)

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 28-05-13 17:45

Tak for svar, men jeg tænker nemlig på stor aftstand, dvs. højden på bogstaverne på ca. 50 cm og længden nok omkring 2 meter, udendørs. Det vil nemlig kræve en stærk lyskilde. Men så må jeg nok fokusere på noget spot/projektør/led og ikke LED Strip.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-05-13 18:59

Citat
men jeg tænker nemlig på stor aftstand, dvs. højden på bogstaverne på ca. 50 cm og længden nok omkring 2 meter, udendørs. Det vil nemlig kræve en stærk lyskilde.

jamen så søger du bare på - led spotlight outdoor -

der er et kæmpe udvalg :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1311.R4.TR11.TRC1&_nkw=led+spotlight+outdoor&_sacat=0&_from=R40

jeg har ikke nogen speciel erfaring med kraftig led lys
udover jeg har set nogle kraftige 'lommelygter'

jeg har til gengæld nogle 3 watt som er enormt billige i strøm,
og giver et rimelig lys,

- men der kommer jo nyt til hver dag,.. sååå,

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 28-05-13 19:04

Hvis du vil investere i en led spot er de begyndt at komme på markedet, snak f.eks. med dem her: http://www.lightpartner.dk/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-05-13 20:12

Nå ja,.. hvis du ikke vil købe til den noget billigere pris på Ebay, !

søger du naturligvis på Dansk,
fx. - led spot udendørs -

det giver 45.900 mere eller mindre gode resultater...

når du nogenlunde ved hvad du vil ha'
finder du bedste / billigste pris på
http://www.pricerunner.dk/
og
http://www.edbpriser.dk/

det sikrer dig at du ikke betaler mere end højest nødvendig,.. !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-05-13 08:11
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-13 20:39

Brug dem ikke, de giver lys - der ikke findes på planeten Jorden og ligner et Jule stativ - midt om sommeren.
Der findes mange af slagsen på EBay/qxl/ china, men lyset bliver du og andre meget hurtigt træt af at se på.
Jeg kender mennesker der har købt i DYRE meter mål til akvarie og har fortrudt det, da der skal så meget (unaturligt lys) til, bare for at oplyse fiskene, at de skiftede øjeblikkeligt tilbage til et blinkende rør, og besparelsen var der ikke - i forhold til hvad det koster at skifte fra 1 til 2 samt ærgelsen ved selve lyset´s? farve.