/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
rejse til polen
Fra : janik
Vist : 895 gange
100 point
Dato : 28-05-13 11:00

Vi overvejer at tage på ferie ved Krakow i polen men
er der nogen der kender et godt sted at overnatte Lidt syd for Krakow
ikke hotel noget med overnatning med morgenmad. ??

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 28-05-13 11:27

Der er gode campingpladser i området - se camping guide Europa, her finder i alt hvad hjertet begære, inc. kørselsvejledninger - mulig bestilling og en god beskrivelse af pladsen, mange pladser kan der lejes hytter.

Der er et utroligt skønt område omkring de Masuriske søer og helt østpå ved Balibostok, her er en natur camping (bare helt skøn) det ligger kun få km. fra den Russiske grænse.

Men ellers kan man blot køre og det er let at finde overnatning, også på nedlagte Kollektiver hvor mange har bare et par værelser, og som reglen med morgenmad (og man er bare stop mæt) og det koster ikke meget, her kan man også bare køre, for der er mange små skilte ved vejene som reklamere med disse små steder, og der er hyggeligt.

Tag ud i det blå og ikke for meget planlagt, det giver nogle gode oplevelser og det er endnu muligt at finde billige og gode overnatninger som også gør det muligt at komme tæt på beboerne.

Min veninde og jeg har været Polen rundt på Camping med eget telt, og det var en skøn tur, og Polen har mange skønne pladser med meget natur, men du skriver ikke særligt præsist hvad du søger, så jeg har favnet lidt bredt.

Håber du får en god ferie.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 28-05-13 11:31

Tænkte på zimmerfrei men også en god campingplads hvis du kender nogen.
Helst bed and breakfast da vi ikke har så meget plads ?

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 28-05-13 11:39

De nedlagte kollektiv er også deres form for Zimmerfrei og der er altid med et solidt morgenmåltid - husk de er vant til næsten frokost med lun ret til morgenmad.

men stederne er at anbefale - og det er ikke nødvendigt at bestille, for udvalget er stort.

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-13 13:41

Janik
Hvis I vil opleve neget helt særligt, så kik lige på Czocha Castle i Sugha. Det er gammel middelalderborg, som nu er hotel. Der er ikke 2 værelser som er ens. Alle indrettet i et "tema".

Vi (2 personer) havde 3 overnatninger i "Thurmzimmer", 3 komplette middage incl. vin, 3 komplette morgenmad .. og så kom chocket: Visa-kortet blev "lænset" for 1.290 danske kroner.

Først troede jeg, at man havde glemt noget, eller måske en regnefejl .. men nej ALT var husket og bogført.

Bliv ikke overrasket hvis der pludselig kommer en ridder i fuld udrustning-

Jeg har igennem tiderne haft flere tusinde overnatninger i Europa .. men Czocha står som den største oplevelse.

/PG - som iøvrigt er udnævnt til "æres-polak"

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-05-13 13:47

Glemte lige at give linket til hjemmesiden:
http://www.hotelewam.pl/12-Sucha,_Zamek_Czocha.html

/PG

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 28-05-13 20:15

Tak for svaret Guild.
Det ser super ud tak for det..