/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
gasanlæg utæt
Fra : trimare46
Vist : 656 gange
300 point
Dato : 26-05-13 21:08

jeg har problemer med mit gasanlæg på båden.
der siver gas ud når jeg slår gassen på.
har kontrolleret lækagetesteren, og den bobler ikke.
ny gasslange og regulator monteret, men der siver stadig gas ud når jeg slår gassen på.
er der nogen af jer der har prøvet det samme?
den eneste mulighed jeg kan tænke på er, at den pakning der sidder på gasflasken er defekt.
eller også er det min lækagetester der er defekt, men når jeg trykker på den, bobler den lystigt.
men hvad gør jeg lige? det duer sgu ikke med et utæt gasanlæg i en båd.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 26-05-13 21:21

Citat
det duer sgu ikke med et utæt gasanlæg i en båd.

Du har jo fuldstændig ret - skift dét ud der er defekt - hvor svært kan det være?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-05-13 21:47

problemet er, at jeg ikke kan finde ud af hvad det er der er defekt.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 310 point
Dato : 26-05-13 21:50

Har du prøvet at dushe med en sæbevandopløsning på sprayflaske, for at se om pakningen er utæt? Man kan selvfølgelig også købe lækspray. Hvis ikke du finder utætheden, så har f. Eks. Campingvognscentre anlæg til trykprøvning af gasinstallationen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-05-13 11:38

Hvad består di gasanlæg af? Brænder til fx gryder? Varmeovn eller køleskab? Hvad er der af slanger/rør/samlinger fra regulatoren til brugsstedet/brugsstederne?

Er det en føler der ikke fungerer? Er der nogle magnetventiler der ikke fungerer - i fald de indgår i anlægget?

Hvis du er det mindste i tvivl, så skal du IKKE SELV RODE MED DET! Du har fuldstændig ret i:
"det duer sgu ikke med et utæt gasanlæg i en båd".

Få fat i en "gasmand".

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 27-05-13 17:04

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-05-13 18:20

Bèr.