/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Briggs og Stratton Rotorknivs holder?
Fra : pallepophår
Vist : 539 gange
20 point
Dato : 26-05-13 11:53

Halløj

Efter min søn har valgt at "klippe" en kampesten på størrelse med Bornholm med plæneklipperen er jeg stødt på et mindre problem!
De to "styretappe" der er med til at holde kniven er knækket af og et eller andet gøjl der får hjulene til at køre er hoppet af.
har kigget på B&S hjemmeside men blev ikke klogere!
nummeret på maskinen er : 09T502-0134-H1

mine spg er :

1: hvad hedder reservedelen der holder kniven?

2: hvor kan jeg se/få et overblik over hvordan "gearet" til hjulene skal være?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-05-13 14:31

Vi kan ikke bruge Motor model nummeret til noget, da det jo ikke er motoren du vil skifte dele på.
Så hvad er model nummeret på hele maskinen ?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-05-13 14:32
Kommentar
Fra : pallepophår

Dato : 26-05-13 14:54

det er en Partner P46-450 CMDW

Parts listen fra B&S syntes jeg ikke jeg kan finde noget der duer i.

tak for du gider hjælpe

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-05-13 17:26

Briggs og Stratton laver kun motoren, som kan gå igen i frere forskellige mærker plæneklippere.
Når det gælder kniven(e) , knivholder ,hjul, hjultræk, og alt det andet skal du have delene via det enkelte mærkes serviceværksted eller forhandlere. Kik i brugsanvisningen, som fulgte med maskinen. Der er formkentlig en adresseliste.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 26-05-13 17:30

De to tappe du skriver om i lyder som om de er på knivholderen. Den er ofte svagere dimensioneret end de andre dele. Det er for at den skal bryde først som en art sikring mod skader på krumtapakselen og plejlstangslele i motoren .

Godkendelse af svar
Fra : pallepophår

Dato : 26-05-13 17:51

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : JegErHer