/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Billeder er væk!
Fra : gorm12
Vist : 612 gange
45 point
Dato : 25-05-13 16:15

Jeg bruger Winows Vista på en stat. komputer.
Min komputer/jeg har lige slettet alle billeder, filer, dokumenter og andet, som jeg har arbejdet med den seneste tid. Det er BORTE.
Jeg gik ind i "Seneste ændringer" og troede i min navitet, at jeg kunne slette 9,45 nyttesløse gigabytes, som lå her; det kan man også, men det har sandelig konsekvenser. Ændringerne
er der stadig, men nu er filerne "tomme" dvs. de ikke kan føres tilbage til deres oprindelige plads på komputeren.
Er der noget håb??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-05-13 16:53

Har du kigget i papirkurven?

Kommentar
Fra : Bridget

Dato : 25-05-13 17:09
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 17:25
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 45 point
Dato : 25-05-13 23:41

Hvis billederne er rigtig slettede og ikke kan gendannes med tidligere versioner som du har fået link til at læse om, så er Recuva et godt værktøj til at gendanne slettede filer,
Husk at hver gang du tænder for computeren så overskrives der et par billeder så de ikke kan gendannes, det samme er tilfældet hvis du installerer et program eller downloader noget fra internettet, ja så er der en risko for at et billede eller to ikke kan gendannes
Recuva er et program som skal installeres og det er sikrest at installere programmet på en anden computer og så tage harddisken med de slettede billeder ud og tilslutte computeren med Recuva programmet og så søge efter og gendanne billeder, ikke fordi det er bedre med en anden computer men fordi programmet overskriver nogle slettede billeder når du downloader og installerer,
forsøg nu først at læse indlægget fra Bridget
profilen mig-selv skriver også om Recuva og her kan den hentes
http://www.piriform.com/recuva
hvis billederne ikke sådan uden videre lader sig gendanne så lad være at bruge problem computeren indtil du har fundet ud af hvad du vil forsøge, professionel hjælp er dyrt, men er det uerstattelige billeder så overvej den løsning
og husk så backup af personlige filer inden næste gang du gør noget utilsigtet

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-05-13 00:28

Ingen problem, hvis billederne var vigtige har du selvfølgelig en backup.!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-05-13 17:34

Hvis man er et rigtigt mandfolk, som ikke tager backup, så græder man heller ikke når data er borte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-13 11:22

Citat
Ændringerne
er der stadig, men nu er filerne "tomme" dvs. de ikke kan føres tilbage til deres oprindelige plads på komputeren.

Hvis du kan se 'Thumps' af filerne, kan de bare være skjulte, har du prøvet at åbne Papirkurv for at se om de ligger der?
På min pc Win7 ligger samtlige filer jeg har slettet, stadig i papirkurven og kan gendannes ved at markere dem og klikke gendan, dette er dog kun muligt hvis der ikke er sat en begrænsning på størrelsen af papirkurvens indhold eller du i mellemtiden har lavet en diskoprydning.

Og så ellers husk BACKUP, en lille disk enhed på 32GB koster intet nu omdage og den havde sikkert været stor nok til dit behov.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-13 11:29

NB:
Citat
Jeg gik ind i "Seneste ændringer"

Er det ikke bare en 'filoversigt' du har slettet over de sidst brugte filer
Prøv at brug SØG funktionen og søg på filer med den 'endelse' de havde F.ks .jpeg eller .jpg og husk altid punktum før navnet på filendelsen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-13 11:31

Citat
Hvis man er et rigtigt mandfolk, som ikke tager backup, så græder man heller ikke når data er borte

Nej vel, man går bare total amok.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-05-13 15:48

Jeg tror Gorm12 er gået i dvale?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-13 19:08

Det er hårdt at miste sine billeder/ nærmeste, så det er næsten rimeligt forståeligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-13 23:06
Godkendelse af svar
Fra : gorm12

Dato : 28-05-13 13:59

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-05-13 14:10

Tjahh! Så ville det jo være rart med en melding om, hvordan det gik.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-05-13 21:28

Brassovitski-> http://www.piriform.com/recuva ..er et udmærket værktøj.
Det har vel løst 'problemet'. Ellers ville svaret vel ikke være blevet accepteret af spørgeren?
</MOLOKYLE>