/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Oplysning/Rejsekort/Svindel
Fra : swarn
Vist : 826 gange
200 point
Dato : 25-05-13 15:52

Tjek dit rejsekort, de svindler, prøv at se her.

16-12-2012 12:19 Tagensvej/Tuborgvej Check ud mangler -97,00 kr. jag ved godt jeg skal huske at chekke ud.

Har sat en sag igang

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-13 16:00

Hvad gør os almindelige når/hvis vi skal med toget.................jeg har ikke noget elektronisk kort.
Kan man købe en billet.
Hvad gør de stakkels turister.
Undskyld jeg lige hopper ind med et spørgsmål.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 25-05-13 16:14

OK Eyvind

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 25-05-13 16:20

Hvis du ik checker ud, koster det 50 kr. Har selv brugt rejsekort længe i vestSjælland uden problemer, det virker bare her. Og man kan stadig købe alm. Billet.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 25-05-13 16:27

Du har sikkert ret, men læs også lige her:http://www.trustpilot.dk/review/www.rejsekort.dk

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-13 16:33

Og man kan stadig købe alm. Billet >>>>>>>>>>>>>>>>ophører 1 Juli.
I følge reklamer på bagsiden af busserne.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 25-05-13 16:36

Folk har altid været skeptisk overfor noget nyt, ved ik hvordan det virker i kbh hvor det jo ik har været så længe, måske derfor ser stadig er nogen børnesygedomme. Og det er jo folks egwn skyld hvia dw glemmer og checke ud.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 25-05-13 16:41

Er det ikke kun klippekort der ophøre tiæ den dato, vi har stadig billetter her

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 25-05-13 16:53

Lige lidt mere:http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/05/25/132236.htm

Sådan er det i DK når de vil noget nyt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-05-13 17:47

Citat
Hvad gør os almindelige når/hvis vi skal med toget.................jeg har ikke noget elektronisk kort.
Kan man købe en billet.
Hvad gør de stakkels turister.
Undskyld jeg lige hopper ind med et spørgsmål.

Sms billet, eller via app på smartphonen, der er så forskellige muligheder for træk på kontoen eller beløbet bliver lagt på telefonregningen........ikke alle mobilselskaber accepterer det og det duer heller ikke på taletid.

Rejsekortet har så pure nægtet at lave en app målrettet deres system, klart når de har rodet i 8 år med at få lortet til at virke, det gamle lappede system tåler ikke nye tilføjelser

Helt på linie med andre store mislykkede IT-baserede projekter har Danmark også med Rejsekortet fravalgt løsninger der er velfungerende i andre lande.

En RFID-chip siddder allerede i nogle smartphones, og den sidder også i rejsekortet, men heller ikke det kan Rejsekortet finde ud af at harmonisere.

Nå ja, turisterne, rejser de verden rundt skal de sætte sig ind i nye systemer i hver storby

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-05-13 18:37
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-13 18:52

På øen madeira, køber man bare et kort i en kiosk eller lignende, og så tæller den ned hvergang men stiger på en lokalbus og sætter kortet ind.......................enkelt. Kortet kan fyldes op i en kiosk.
Det kan godt være DK køber dårlige IT systemer, men de er heller ikke dårligere en de IT folk som køber eller vejleder dem som køber.
Det er godt det ikke er kommunale/statslige IT rådgivere som også bygger de Danske broer.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-05-13 18:56

Godt man ikke er afhængig af det skideværk her i Jylland...

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 25-05-13 18:59

Rejsekortet billet pris er højre end alle de andre muligheder, med andre ord DSB tager R*** på kunderne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-13 19:10

Alt dette er vist ikke helt i tråd med tilskyndelse til at bruge offentlig transport.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-13 19:27

En ting, som jeg var i tvivl om, ved brug af rejsekortet står nu beskrevet i Søndagsavisen

Du får kortere tid at rejse i, hvis du bruger Rejsekortet i stedet for billetter eller klippekort.

Mens du med billet eller klippekort blot skal være steget på bussen eller toget, inden tiden er løbet ud, forholder det sig omvendt med rejsekortet. Her er det udstigningstidspunktet og ikke påstigningstidspunktet, der afgør, hvad du ender med at betale. Og det er en forringelse.

Synes du, at du har fået to rejser eller én rejse for ét klip, og hvorfor skal dine medrejsende betale for, at du får to ture for den samme pris? ????????????????????

Faktisk kan turen med Rejsekortet blive endnu dyrere, end du regner med, selvom du både kan nå frem og tilbage inden for den gyldige tid. For går der mere end 29 minutter mellem dine ind- og udtjek undervejs på en rejse, bliver det takseret som en ny rejse, selvom du samlet set kunne være nået hjem inden for den gyldige tid.

http://www.bt.dk/danmark/skjult-prisforhoejelse-rejsekortet-snyder-dig-for-hjemrejsen

Det er den rene svindel, som jeg håber på, der vil blive taget hånd om.

Jeg vil købe en "stak" klippekort, så jeg har til mit forbrug, indtil den 30.06.2014

Citat
med andre ord DSB tager R*** på kunderne.

Nu er det jo ikke kun DSB, der står bag rejsekortet

Citat
Trafikselskaber over hele landet er gået sammen om at introducere rejsekort. Bag udviklingen står Trafikselskabet Movia, DSB, DSB S-tog, Arriva, Nordjyllands Trafikselskab, Metroselskabet, Sydtrafik og Midttrafik.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-05-13 22:24

Citat
Rejsekortet billet pris er højre end alle de andre muligheder, med andre ord DSB tager R*** på kunderne.

Der påstås da ellers at de er 20 % billigere...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-05-13 23:31

Citat
Faktisk kan turen med Rejsekortet blive endnu dyrere, end du regner med, selvom du både kan nå frem og tilbage inden for den gyldige tid. For går der mere end 29 minutter mellem dine ind- og udtjek undervejs på en rejse, bliver det takseret som en ny rejse, selvom du samlet set kunne være nået hjem inden for den gyldige tid.

Det forstår jeg ikke rigtigt..........
Jeg ved fra mange ture at Farum-Kbh tager 37 minutter med S-toget, skal man så betale for 21 minutter (37-58) som er penge ud af vinduet ????

Nogle andre mener at det burde være sådan at man rejste fra A til B og betalte for afstanden, det kan selv burhønens lopper finde ud af.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-05-13 11:54

Citat
Nu er det jo ikke kun DSB, der står bag rejsekortet

Følger ellers deres still 100%

Citat
Der påstås da ellers at de er 20 % billigere...

Muligt for nogle det kan regnes sådan ud, men for hovedparten gælder det ikke sådan, specielt fordi folk glemmer ens "rabat" beregnes efter flere modeller og Rabattrin beregnes efter sidste "købs måned" forbrug, så har du holdt ferie 1 måned, kan du regne med næste måned er uden rabat = hver rejsekort tur pris er højre end end en enkelte billet pris

Så folk som holder ferie/rejse pauser bliver straffet hård og med det samme, og det gør de fleste jo, så når man kigger på total prisen over et år har rejsekortet altid en højre pris. Men det kraver jo folk gider regne efter om det de får listet også passer i virkeligheden.

http://www.rejsekort.dk/brug-rejsekort/priser-for-rejser/maengderabat.aspx
http://pris.rejsekort.dk/Prisblad.aspx#bilag4
Citat
Rabattrin beregnes hver måned. Er et rejsekort købt den 10. januar, beregnes rabattrin første gang den 10. februar, næste gang den 10. marts osv. Det er altid det højeste rabattrin, der er opnået inden for de forudgående tre måneder, der benyttes til beregning af rabat. Det betyder, at den rejseaktivitet du har i indeværende måned, først indgår i beregningen af din rabat i næste måned.

Citat
Nogle andre mener at det burde være sådan at man rejste fra A til B og betalte for afstanden, det kan selv burhønens lopper finde ud af.

Et det modgår jo mere du bruger dem jo biligere skal hver tur være, og modgår også at staten jo netop ønskede folk skulle bo i HELE landet, hvorfor prisen uden for hovedstadsområdet skulle give kraftig rabat.
Og personligt synes jeg også rabat udenfor mylder tiden er godt, ellers bliver de jo "bare" nødtil at skrue mere kraftigt ned for afgange, hvilket i forvejen er forhøj.

Kender mange som har købt sig en billig bil og nu kører ind i stedet for, og det er konsekvensen af kvaliteten det offentlige net (både pris og stabilitet).
Og så kommer der sikkert den med de burde kører sammen frem og tilbage, og nej for de fleste svinger med hvornår de kan komme af sted både ud & hjem, og det kan fælles kørselen jo ikke vente på.

Et andet EKS. er mange arbejder hjemmefra flere dage om ugen, og her "gav" 10 tur klippekort en rimelig mængderabat, hvor rejsekortet vil resultere i en højre pris end enkelt tur billet.

Og tit i myldretiden bliver mange nød til at stå op det meste af vejen, hvilket burde giver mindst 50% ydeligere rabat.

Så nej det det forbløffer mig ikke når der kommer forkerte (ekstra beløb) på rejsekortet, det er at forvente, og "sjovt" har jeg aldrig hørt de har taget mindre end normalt, altid den anden vej. Lidt ekstra her og meget ekstra der.....

Næ da de fleste for det meste kører de samme ture indenfor det samme tids rum, så burde en glemt check-ud, "bare" automatisk ske som om man har rejst som man for det meste gør, med mindre man "senere" laver check-ind "længere" væk end normalt, så skal den beregne den glemte check-ud det efter højst mulige pris af mulighederne.
Og mængderabat bør kigge over en længere periode, da alle jo holder ferie. Plus har man et månedskort eller har lige haft et, så skal det også kunne give rabattrin på ens personlige rejsekort.
Samt en tur med Rejsekort må aldrig har en højrepris end hvad et klip med et 10 turs kort ville ha kostet.
Plus hvis man tager mere end EKS. 5-6 turer i Hovedstadsområdet skal det svare til en endagsbillet (altså de næste turer er gratis) ,[5-6 skal beregnes efter hvad en endagsbillet koster]

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-05-13 12:43

Citat
Der påstås da ellers at de er 20 % billigere...

Det kommer an på, på hvilken tid af døgnet man "rejser"

20 % (kl 11-13, 18-07 samt lør-søn og helligdage) , men det er ikke ens i hele landet.

http://pris.rejsekort.dk/Prisblad.aspx#bilag7

Rejsekortet er, udover at være en pengemaskine, i mange tilfælde en forringelse for den enkelte forbruger. Det kommer til at koste mere at bruge de offentlige transportmidler fremover i forhold til klippekort/rejsekort.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 26-05-13 14:25

Jeg giver 16 kr for det der svare til 2 zoner og 7, 50 efter 19 så vil da påstå det er billige end klippekort/billet

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 27-05-13 22:03

tja jtj45 du er en af de får heldig, som vi andre betaler meget mere for har det billigere.

Jeg rejser normalt max 1-2 dage om ugen med DSB.
Når jeg ikke holder ferie/fri overhoved betaler jeg 1 kr. mere end hvad 1 klip med 10 turs kort ville ha kostet, holder jeg de 3-4 ugers for delt halv over 2 rejsekort beregnings mdr. og der samtidigt også er helligdage beregnings mdr. før ferie, ja så koster det mig 23 mere end hvad 1 klip med 10 turs kort ville ha kostet, altså 46 kr. mere pr. dag i et rejsekort beregnings mdr.
Og tænk hvad tilsvarende personer som rejser helt fra Kalundborg <-> KBH så vil komme til at betale.

Specielt grundet der ofte er lidt flere rejse dage efter en ferie, altså til den højre pris.

Så i alt , altid en mere omkostning end hvad 10 turs kort ville ha kostet, og endda også højre end hvad en enkelt billet vil ha kostet efter en ferie !!!

Og så skal man endda huske at stemple ud ellers er man en "dårlig" kunde, og glemmer man at stemple ved tog skift, svare det til at køre uden billet.

JA det er meget nemmere og billigere med rejsekortet ..... NOT
Specielt grundet man som swarn også skal holde øje med de kan finde ud af at regne, og bruge dage på at få dem til at rette op på deres fejl.