/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Trådløst internet - router
Fra : vagn2901
Vist : 643 gange
500 point
Dato : 25-05-13 10:31

Jeg har fået internet i mit sommerhus. Nu vil jeg gerne have det gjort trådløst. Jeg har hørt, man kan købe en trådløst ruouter for 200-300 kr.
Er der nogen der erfaring med hvilket fabrikat jeg bør vælge.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-05-13 11:48

Det nemmeste er at spørge i en computerbutik, de har tit et godt tilbud.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-13 12:08

D-Link har jeg gode erfaringer med og de har meget rimelige priser på router, et eksempel:
http://www.edbpriser.dk/router/d-link-wireless-n-300-router-dir-615-id-398672.aspx
Citat
Det nemmeste er at spørge i en computerbutik, de har tit et godt tilbud.

det er oftest billigst at købe på nettet, det er kun når der er tilbud at fysiske butikker kan klare sig pris konkurrencen, og udvalget er næsten ubegrænset i netbuttikerne

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 13:39

Hvis dit modem? fra udbyder er trådløst, kan man købe en lille usb stik og din pc er trådløs
http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=wifi+usb
Jeg har selv en, købt på dx.com til knap 50.- og den virker perfekt.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 25-05-13 14:34

Hej mig-selv
Så kan flere vel ikke bruge trådløst internet samtidig?? Den skal vel sættes i PCeren??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 14:47

Hvis dit modem fra udbyder er trådløst, så kan du bruge alle de 'sticks' du vil, det eneste der kan blive et problem er hastigheden.
Sticken'' finder selv modem og er indstalleret på 2 minutter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 14:48

og JA det skal bare i en usb port på din pc

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 25-05-13 15:15

Hej Vagn2901

De fleste udbydere hvor du får en router udleveret er i dag trådløse

Hvem er din udbyder?

Har du "tændt" for det på/i routeren?

Hvilken enhed skal du have på? pc,smartphone eller tablet?

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 25-05-13 15:28

Internetboksen er leveret gennem SEAS/NVE, og jeg skal kunne bruge både tablet og PC. Og måske også på sigt smartphone.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-13 15:59

Er der trådløs netkort i de enheder du vil forbinde trådløst? Ingen grund til at købe en usb dims hvis trådløs er indbygget og det er det i alle nyere bærbare computere, også tavle computere.
De produkter som SEAS/NVE tilbyder under Netværk i hjemmet er, så vidt jeg kan se, ikke trådløs:
http://www.seas-nve.dk/Privat/Fibernet/Produkter/Netvaerk-i-hjemmet.aspx
så du skal ud at købe en trådløs router for at kunne forbinde trådløst.
Hvad hedder enheden som er efter kablet som kommer ud fra væggen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 17:23

Man kan købe en brugt trådløs router på dba for 50.-