/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
flere praktikanter end ansatte
Fra : J0eyJ0eJ0e
Vist : 342 gange
50 point
Dato : 24-05-13 00:17

der er flere praktikanter end ansatte i slivan i greve,,, er det ok ?????

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-13 00:24

Nu kender jeg ikke lige slivan

Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : J0eyJ0eJ0e

Dato : 24-05-13 08:54

at der er flere praktikanter end ansatte,,er det lovligt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-13 08:56

Hvorfor ikke? I hvilken lov skulle der stå noget om det?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-13 09:35

Citat
Der skal være et rimeligt forhold mellem antallet af ansatte uden tilskud og antallet af personer i virksomhedspraktik samt ansatte med løntilskud.

Antallet af personer i virksomhedspraktik og antallet af ansatte med løntilskud må maksimalt udgøre 1 person for hver femte ordinært ansatte, hvis virksomheden har mellem nul og 50 ansatte (dog altid en person). Herudover kan der ansættes en person for hver tiende ordinært ansatte.

http://www.socialtengagement.dk/rekrutter-medarbejdere/virksomhedspraktik

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 24-05-13 10:27

Citat
der er flere praktikanter end ansatte i slivan i greve,,, er det ok ?????

Nej det er bestemt ikke OK!!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-13 11:02

Citat
Hvorfor ikke? I hvilken lov skulle der stå noget om det?

Gratis slavearbejde er økonomisk og moralsk forkasteligt, derfor er der love mod det.

Det er 4. klasses pensum i folkeskolen hvor nogen sover i timen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-13 12:15

Så er der jo ikke meget andet at gøre end at melde "slivan" til de relevante myndigheder på området!

Kommentar
Fra : J0eyJ0eJ0e

Dato : 24-05-13 14:24

mange tak til alle, nu kan dette link godt lukkes

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-13 17:18

Citat
mange tak til alle, nu kan dette link godt lukkes

Det gør du så lige...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 06:26

Nu er Silvan jo ikke bare én Butik men mange, så mon dette gælder.

Citat
Antallet af personer i virksomhedspraktik og antallet af ansatte med løntilskud må maksimalt udgøre 1 person for hver femte ordinært ansatte, hvis virksomheden har mellem nul og 50 ansatte (dog altid en person). Herudover kan der ansættes en person for hver tiende ordinært ansatte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 06:28

Citat
Nu er Silvan jo ikke bare én Butik men mange, så mon dette gælder

Mener? at der vel godt kan være mange i en afdeling og ingen i en anden, og det på den måde får regnestykket til at gå op

Kommentar
Fra : J0eyJ0eJ0e

Dato : 25-05-13 15:58

der er jo kun en afdeling i silvan,,,,,

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-13 20:34

Ikke hvis du slår op deres hjemmeside = så er der ET SILVAN, med MANGE AFDELINGER
Så mon ikke regnestykket går OP trods alt? jeg ander det ikke -skriver det bare..