/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
SSD - HDD harddisk: diskfragmentering
Fra : BerndJ
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 21-05-13 17:15

Er det korrekt at de nye SSD-harddiske ikke skal defragmenteres?? Mit "Auslogiscs Boot Speed" defragmenterer min nye SSD-harddisk som om det er en "gammel" (HDD) disk når jeg starter programmet. Gør det nytte at køre programmet (altså defragmentering)?? Eller er det ligemeget?? Eller kan det direkte "skade" den nye SSD-disk??

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 110 point
Dato : 21-05-13 17:26

Det hjælper intet at defragmentere en SSD disk, det slider tværtimod på den. Så lad være med at defragmentere den.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 21-05-13 17:28

Tak for svaret fun2.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-05-13 17:34

PRODUCENTEN HAR MÅSKE EN Defragmentere PROGRAM
DET HAR MIN SAMSUNG