/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
SD kort og Canon MG4250
Fra : Smukke_Ole
Vist : 533 gange
300 point
Dato : 20-05-13 10:39

Jeg har en Canon MG4250 printer med SD kortlæser, som kører trådløst.
Mit problem er, at jeg ikke kan komme i forbindelse med SD kortet fra min computer.
Er der nogle som ved, om og/eller hvordan det kan gøres ?
Findes der evt. et gadget, som man kan bruge til at tilslutte SD kortet til et USB stik ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-05-13 10:47

Printeren kan sikkert kun læse almindelige SD kort, ikke de nye moderne med 'Class' på, har samme problem med min Brother.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-05-13 10:50

Citat
Findes der evt. et gadget, som man kan bruge til at tilslutte SD kortet til et USB stik ?

Hvis du vil sætte den i porten på printeren, så vifker det ikke, da den stadig ikke kan læse de nye kort.
Men du kan købe billige kortlæsere på dx.com = 10-20.-

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-05-13 10:51

Citat
Findes der evt. et gadget, som man kan bruge til at tilslutte SD kortet til et USB stik ?

Det kunne være så'n en her, men der findes mange udgaver

USB 2.0 multi kortlæser
http://www.av-cables.dk/usb-kortlaeser/usb-20-multi-kortlaeser.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-05-13 10:52

Citat
den stadig ikke kan læse de nye kort

Min erfaring:

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 20-05-13 11:00

-> mig-selv

Jo printeren kan godt læse kortet og vise de billeder, der ligger der.
Problemet er, at jeg så kun kan printe dem, og ikke få dem overført til mit billedarkiv på
computeren. Det kunne jeg godt med min "gamle" printer: en HP Photosmart.
Jeg kunne også overføre diverse musik til kortet til afspilning på min MP3 spiller i bilen

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 20-05-13 11:02

USB 2.0 multi kortlæser understøtter

SD / SDHC / SDXC / Card Series
- XD Serie
- MS Serie
- CF / MicroDrive Serie

http://www.av-cables.dk/usb-kortlaeser/usb-20-multi-kortlaeser.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-05-13 11:04

Du kan jo os bare sætte kamera til pc med usb kabel og hente billeder den vej!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-05-13 11:25

Der må være et usb kabel til dit kamera, til overførelse til pc
Ellers kan du købe billige kortlæsere her.
http://dx.com/s/card+reader
Selv bruger jeg denne uden problemer:
http://dx.com/p/sdhc-usb-2-0-card-reader-6858

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-05-13 19:55

Jeg har en Canon MG5350. Hvis jeg vil importere billederne fra SD kort bruger jeg et program der blev installeret sammen med driverne. det hedder Canon MP Navigator. Mon ikke det samme program fulgte med din printer.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 21-05-13 09:50

-> bentjuul

Jeg har prøvet at finde det program, du omtaler menb kan ikke finde det, hverken på computeren eller den CD, som fulgte med printeren.

-> mig-selv

Ja jeg har et USB kabel til apparatet, men ad den vej kan jeg ikke overføre musik til SD kortet.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-13 15:32

Mon ikke et af de andre programmer der fulgte med kan......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-05-13 17:37

Brug en kortlæser!

USB 2.0 multi kortlæser understøtter

SD / SDHC / SDXC / Card Series
- XD Serie
- MS Serie
- CF / MicroDrive Serie

http://www.av-cables.dk/usb-kortlaeser/usb-20-multi-kortlaeser.html

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 23-05-13 11:52

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-13 16:48

velbekomme