/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
jagt tøj
Fra : susss
Vist : 1493 gange
200 point
Dato : 19-05-13 11:21

Er der nogen som kender et godt sted at købe billigt jagt tøj evt køb på nettet ? eller er det billigere i Sverige ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-05-13 16:32

søg på google, tilbud på jagttøj, ellers koster det en jetjager!

http://www.vildmarks.dk/produkter/8-jagttoej-amp-jagtsaet/277-forest-jagttoej--jagtsaet/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-13 16:41

Epping Jagd i Flensborg, meget billigere end eks. Mc Nab...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 19-05-13 17:39

Synes ikke jeg kan finde nogen hjemmeside epping jagd hvad hedder den side ?
Den anden hjemmeside har vist slet ikke dame beklædning efter hvad jeg kan se..glemte lige at skrive at det skal være til damer sorry

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-13 19:09

Undskyld, ikke en decideret nethandel, men de sender gerne:
Epping Jagd, Neustrasse 7, tæt ved havnen i Flensborg.

Selv har jeg sparet flere tusinde kroner ved at handle der, se mit Swarowski indlæg...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 19-05-13 19:36

Hvordan finder jeg det ? dit indlæg

Kommentar
Fra : susss

Dato : 19-05-13 19:43

http://www.edding-jagd.de/ fandt den her men den viser da kun våben sælger de ikke tøj ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-05-13 22:35
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-05-13 23:47

Hej Suss

Det optimale jagttøj består grundlæggende af en grøn kedeldragt - købt hos Harald Nyborg eller lignende lavprisforretning. Så kan man kravle rundt - uden at revne på midten, men man får nok ikke en dame til at rende rundt i en kedeldragt - med hængerøv og ikke-synbar kavalergang.

Katekismus har fine links - til de billigste i branchen, hvis man ikke vil udenlands.

Men skulle sommerferien tilfældigvis gå til Prag i Tjekkiet - eller Krakow i Polen, så kan man få munderingen til halv pris. At der så er tale om kvalitetsprodukter - er så en sidegevinst. Især tjekkernes læderarbejde er helt i top.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-05-13 06:58

Nu var det ikke den slags tøj jeg leder efter men Fjeldræv s bukser Seeland osv tøj som ser pænt ud men det kan man jo ikke læse på overskriften ...sorry.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 200 point
Dato : 20-05-13 07:49

Hvis du skal have kvalitetstøj til brug ved jagt m.m., så prøv www.countryattire.com, som er et engelsk firma bosiddende sydøst for Manchester. Jeg har handlet der med Barbour tøj - de er hurtige til at levere - 2-3 dage fra bestillingstidspunkt, indtil varerne ligger på din adresse !! Det kan ikke engang danske firmaer klare ??
Der er kigeledes et dansk firma: www.outnorth.dk, som handler med kvalitetsvarer - dem har jeg ikke prøvet !

De engelske priser er ca. 20-25% billigere end tilsvarende produkter i DK - derudover leverer de fragtfrit, hvis totalbeløbet er over £ 100, og det burde være ret nemt at ramme dette "loft".

God fornøjelse.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-13 11:57

Hej Suss.

Hvor i landet residerer du? Så kunne vi nemmere anvise dig vejen til den rene armod.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-05-13 15:28

Sydsjælland Næstved

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-05-13 18:06

>sælger de ikke tøj

Jo, Edding Jagd sælger også tøj, meget billigere end i Danmark,
om det er billigere end i Sverige og England ved jeg ikke,
men jo nok ikke så billigt som i Polen og Tjekiet,

men man må jo også tænke på kvaliteten.

På sidste års vinterferie var jeg på en meget dyr golfbane og ville ikke betale over 100 € for at spille,
i stedet købte jeg stedets meget fine golf hue, mest for at imponere derhjemme,
da jeg kom hjem, var der ingen der kendte/bemærkede den fine dyre hue.

Så hvis det er profil tøj du søger, skal du nok ikke købe i Polen eller et andet Øst discount land?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-13 18:29

Kære Suss.
1. tre personlige spørgsmål:
2. Hvor gammel er du
3. Er du til traditionel tysk beklædning eller er du mere til tweed?
4. Går du efter moderne jagtoutfit - finsk/svensk goretex?
5. Er du single - og på jagt efter et godt parti?

Spørgsmål 5 motiverer jeg således:

Når du møder mandlige jægere, så kan du intet udlede af beklædningen. Jeg har kendt adskillige fattigrøve klædt i sidste skrig fra jagtmodeverdenen, mens jeg også har været på jagt med en multimillionær - som gik klædt i en grøn kedeldragt fra Halle Halvpris.

Jagtmunderingen afhænger helt og aldeles af den årstid, hvor man går på jagt. I sommerperioden er absolut bedte beklædning en kedeldragtlignende sag i bomuldslærred. Den tillader, at man kan kravle rundt i skovbunden - uden at blive ædt af myrer, myg og andet djævelskab. Man sveder heller ikke så forbandet.

Om vinteren står den på grøn thermokedeldragt og gummistøvler - som er garanteret at skulle holde fusserne varme ned til 30 graderes frost. De er hundedyre - men dejlige. Dertil en balaklavahue i tyk pels - og, for Guds skyld, et par vanter i allerbedste kvalitet.

Men OK! Man får aldrig en kvinde iført kedeldragt og massive termostøvler + russerhue.

Smut en tur til Tjekkiet, hvor du finder alt - i bedste kvalitet - også til damer. Det rene og skære modeparadis for mænd og kvinder.

Mvh.
Tonganeseren

Hmmmm! På den anden side af Østersøen - i bl.a. Rostock, en enorm jagtforretning som hedder FRANKONIA. De har ganske enkelt alt - til hjertevarmende priser. Tast bare FRAKONIA på Google - så finder du samtlige tyske forretninger.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-05-13 20:09
Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 20-05-13 21:30

Tak for svaret Øjenvidnet4.Takker for dit svar..har kikket ind der..og tak til alle andre som også sendte nogen hjemmesider..

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-05-13 08:38

Selvtak susss, og mange tak for point.

ØV4
Multi-X³