/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Advokat, Revisor, Retshjælp eller ?
Fra : Gucci1704
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 18-05-13 08:58

Hej
Jeg blev skilt i december. X flytter til lejlighed. Vi har fælleseje i huset. Hun stopper betaling.
Og nu er jeg ved at komme i klemme. Har boet alene knap et halvt år nu. Indtil videre har banken haft accepteret, min halvdel af betaling til huset. Huset har været til salg knap 2 år.
Huset er nede i en bundpris nu. Der vil være gæld bagefter på ca 400.000kr. Jeg overvejer nu betalingsstandsning, og dermed tvangsauktion, fogedret, Ribers mm.Og derefter søge gældssanering. Jeg kommer ikke selv ud af gælden, vi hæfter sammen,- men der vil aldrig komme betaling fra hende. Hvis jeg overholder betaling efter tvangauktionen, kan jeg søge gældssanering. Lige nu har jeg brug for råd i alle retninger, men hvilken rådgiver er den rigtige her ?Der er så mange aspekter .. Inden jeg stopper betaling, flytter jeg Nem-konto, og vil så ligge til side til indskud i en lejlighed. Men råd og hjælp :
Advokat, Revisor, Retshjælp eller ? Hvornår hunden, er man sikker på at stå med de rigtige råd og svar ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-05-13 09:19

Det må siges at være det man kalder et godt spørgsmål...

MEN du finder ikke de vises sten på Kandu - tal med en advokat!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-05-13 09:21

Du har jo tilsyneladende allerede fundet ud af du ikke kan bruge de var du får herinde...

Spørgsmål
- Ubesvarede   6
- Besvarede   75
- Annullerede   39
- Slettede   0
Ialt   120

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-05-13 09:43

du skal tænke dig godt om inden du tager en tvangsauktion. hvis du efterfølgende får penge tilbage i skat, arver eller på anden måde kommer til lidt penge, bliver de bare modregnet i din gæld indtil den er betalt.
det er lettere at tilbyde banken en akkord bagefter når gælden er gjort op.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-05-13 21:18

Retshjælpen kan sikkert fortælle dig hvad du skal foretage dig.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-05-13 22:23

Gældssanering er nok ikke nogle god ide at spille på med mindre at det beløb du evt skylder bag efter er så stort at du ikke kan tilbagebetaltes det inden for rimelig tid 20år og du ikke bag efter kan låne penge men advokat/retshjælp er nok vejen frem