/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
renovering KERAMISK skivebremse Porsche
Fra : Genialuz
Vist : 361 gange
50 point
Dato : 16-05-13 19:00

Hej, jeg vil høre om nogen kender til et firma i dette land, som kan renovere en skivebremse, som dog virker, , efter en trackday har fået en skadet, således at den har en ca 1 cm bred bremme i noget af skiven, dog uden at den ee voldsom dyb, , den bliver jo næppe bedre med tiden.

Har tidligere skadet en lignende skive, dengang løb herligheden op i 34.000 kr. Jeg har hørt at et firma, Kolstrup tuning, engang kunne renovere disse. Fremgangsmåden er vist, at man brænder nogrt mere keramik på skiven og såi ovnen. Selve slibningen skal vist også forestås med med keramik og således ikke diamant, som ved stål skiver som er blevet skæve.

Ved der finder firmaer i Tyskland som evner denne kunst men kender dog ikke til nogle firmaer, hjælp imødeses derfor. Sverige kunne også være en mulighed.

Mvh Lucas

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-05-13 20:05

nope,... der dukker ikke noget op når dit spørgsmål googles,

når det ikke kan googles,.. skal du nok ikke regne med ret meget respons her på kandu.dk

for mange år siden arbejdede jeg i et firma i Horsens
hovedsagelig rep. af svejseudstyr og tilbehør,
i de sidste år begyndte man så småt med metalisering med sprøjtepistol,
dvs. pistolen var tilsluttet ilt og gas,.. som en alm. svejse- og skærebrænder,
samtidig trak pistolen en tråd af det ønskede metal,. + trykluft,
på den måde kunne man metallisere forskellige emner,.. (fx en nedslidt krumptap)

metoden udvikledes senere mhp. metallisering af skibsdele til Lindø Værftet Odense
teoretisk kunne det måske bruges til dine bremseskiver,
men i praksis, er der tilsyneladende ingen der gør det.

kan du ikke montere alm. støbejerns-skiver, ?
det koster jo at køre Porsche,
som så mange andre special biler,... men det kan vel ikke komme bag på dig, !

Kommentar
Fra : Genialuz

Dato : 16-05-13 20:44

Nu er passioneret for keramisk og elsker udfordringer, men denne gang er det måske lidt vel too much

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-13 07:13

Du kan prøve at købe ny skive på en ophugger i Tyskland eller England. Det er nok billigst.
alimak

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 17-05-13 16:20

De keramiske skivebremser i sådan en Porsche er tilpasset samme bil's motorkraft, vægt og topfart.
Bremserne skal optage lige så meget effekt ved nedbremsning, som motoren skal yde ved acceleration til samme hastighed, som derbremses ned fra, på samme tid som nedbremsningen.
varer.

Der er dog bare den væsentlige forskel, at man som regel ønsker en perfekt nedbremsning hver gang, for at hindre man ramler ind i andre objekter; det er jo som regel derfor man bremser ...
Under acceleration, har det ikke samme fatale konsekvens, hvis man taber et par 10.de dele.

Min pointe er, at man kan ikke gå på kompromis i en bil, som i alt væsentligt er designet kompromisløst. Så ødelægger man selv grundlæggende hele bilens koncept og dermed sikkerheden i den.
Man ville jo aldrig drømme om at køre OpelKadett kørsel i Porschen, fordi man hele tiden må tænke over økonomi reparationer.

Sagt på 4kantet dansk : bordet fanger.

Som almindelig lønmodtager, vil jeg aldrig nogensinde få muligheden for at opleve at eje/køre, selv en brugt, Porsche.
Men jeg har som autodidakt hjemmemekaniker lært mig selv, hvor man må betale hvad det koster, hvis man vil undgå at udfordre sikkerheden for én selv og familien.
Et sæt bremseskiver til en husmandsbil, kan godt løbe op i en ubehagelig udgift hér og nu, på et stramt familiebudget. Er man heldig, kan der spares en pæn slat på reservedele, hvis man kan finde gode brugte dele.

Men ikke desto mindre er valget lige så klart som til Porschen :
enten skifter du bremseskiverne, eller også må du tage cyklen eller toget eller Kadetten.

Du må lære at tage konsekevensen af at bruge dit dejlige legetøj : det koster at lege på 1.ste klasse, specielt at anvende bilen til trackdays, hvor der altid er en risko for totalskade.